کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان گفت: به دلیل نبود امکانات و اردوهای منظم، تیم‌های ملی فوتبال زنان پیشرفتی نکرده و از پایه ضعیف هستند.
کد خبر: ۸۱۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 01 February 2020
 
کاپیتان تیم ملی: فوتبال زنان از پایه ضعیف است

 

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان گفت: به دلیل نبود امکانات و اردوهای منظم، تیم‌های ملی فوتبال زنان پیشرفتی نکرده و از پایه ضعیف هستند.

«سارا قمی» فوتبالیستی است که سال‌ها تجربه حضور در تیم ملی فوتبال زنان به عنوان کاپیتان، لژیونر در لیگ عراق و همچنین تیم‌های لیگ برتری شهرداری بم، ملوان بندرانزلی و تیم هیات فوتبال البرز را دارد. 

وی در این فصل از لیگ برتر فوتبال زنان در تیم هیات فوتبال البرز بازی می‌کند. او در گفت‌وگو با ایرنا از تجربیات بازی خود در این تیم‌ها سخن گفت.

در متن زیر مشروح گفت‌وگو با «سارا قمی» را می‌خوانیم:

چه زمانی فوتبال را شروع کردید؟

از کودکی فوتبال بازی می‌کردم و در سال ۷۹ به دلیل آنکه فوتبال زنان در ایران راه‌اندازی نشده بود، در فوتسال استان گیلان ثبت نام کردم. با تشکیل فوتبال زنان و تیم‌داری باشگاه‌ها در سال ۸۳ وارد این عرصه شدم و از همان ابتدا در کنار «مریم ایراندوست» تجربه کسب کردم.

تجربه شما به عنوان لژیونر در لیگ فوتبال زنان عراق و قیاس آن با ایران چگونه بود؟

از نظر کیفی و فنی لیگ فوتبال زنان عراق نسبت به لیگ ایران ضعیف‌تر و سطح بازی‌ها پایین‌تر بود اما از نظر مالی و امکانات سطح بسیار بالایی داشت و این کشور به فوتبال زنان بهای زیادی می‌داد. بازی‌های آنان پخش زنده تلویزیونی داشت.

دوست دارید به فوتسال بازگردید؟

خیر، علاقه‌ای ندارم.  فوتسال را برای تفریح دوست دارم.

سابقه بازی در لیگ برتر را داشتید؟

بله. در لیگ برتر برای تیم فوتسال زنان ملوان جوان رشت بازی می‌کردم.  

تیم ملی فوتبال زنان خیلی ضعیف به نظر می‌رسد. دلیل آن چیست؟

متاسفانه نبود اردوها و امکانات عملکرد تیم‌های ملی فوتبال زنان را ضعیف کرد. هر بار که بدنبال اعزام به مسابقه‌ای بودیم تنها ۲ ماه قبل از آن رقابت‌ها برای تیم ملی اردو برگزار می‌کردیم. برای آنکه وضعیت تیم‌های ملی تغییر کند باید در طول سال اردوهای منظمی برگزار شده و بازیکنان جوان را نیز در کنار با تجربه‌ها قرار داد تا شاهد پیشرفت آنان باشیم.

تجربه حضور در تیم ملی چگونه بود؟

در تیم ملی بزرگسال بازی می‌کردم و در مقدماتی المپیک نیز در اردن در بازی‌ها حضور داشتم. به عنوان کاپیتان تیم ملی تجربه خوبی را در این دیدارها کسب کردم.  

نکات مثبت و منفی این فصل با فصل گذشته لیگ برتر فوتبال زنان چیست؟

سال‌های گذشته ۲ تیم مدعی قهرمانی بودند و اکنون هم ۲ تیم بالای جدول برای قهرمانی و مابقی برای سومی و چهارمی می‌جنگند. این فصل نسبت به سال‌ی گذشته لیگ برتر خیلی پیشرفت کرده است. بازیکنان جوانی به تیم‌ها تزریق شدند و کیفیت لیگ را بالا بردند. اگرچه در فصل گذشته ملوان مثل جند سال اخیر از نظر امکانات با مشکلات مالی روبرو بود و مریم ایراندوست سرمربی تیم باید برای حضور در هر دیدار فراخوان می‌زد و کمک مالی دریافت می‌کرد. حتی پرداختی هم نداشتیم و همه مسوولیت‌ها به عهده ایراندوست بود. خوشبختانه این شرایط را در تیم هیات فوتبال البرز نداریم و شاهد حمایت‌های خوبی از طرف این باشگاه هستیم و از نظر امکانات بازیکنان دغدغه‌ای ندارند.

چرا ملوان بندرانزلی را ترک کردید و با هیات فوتبال البرز قرارداد بستید؟

پس از پایان لیگ برتر و بازی برای ملوان بندر انزلی، هیات فوتبال البرز از من خواست تا در لیگ دسته یک برای آنان بازی کنم. به جز ملوان در هیچ تیمی برای دسته یک بازی نکردم. بنابراین مسوولان این باشگاه من راضی کردند تا برای آنان بازی کنم. پس از پایان این بازی‌ها یک ماه و نیم منتظر ماندم و از ملوان خبری نشد. حتی پیشنهادهایی از تیم‌های دیگر به ویژه وچان کردستان داشتم و در نهایت مسوولان هیات فوتبال البرز با شرایطم کنار آمدند و با حمایت خوب آنان در لیگ برتر برای این تیم بازی کردم.  

هیات فوتبال البرز در هفته‌های اول لیگ برتر خوب بازی می‌کرد اما عملکرد آن پایین آمد و دلیل آن چیست؟

ما لیگ را خیلی خوب شروع کردیم و نتایج قابل قبولی گرفتیم و ۶ هفته در رده اول تا سوم جدول بودیم اما بدشانسی آوردیم. زیرا بازیکنان ما به دلیل مصدومیت و محرومیت در لیگ حضور نیافتند و تیم آسیب دید و در پنج بازی نتیجه نگرفتیم. همچنین هیات فوتبال البرز سال اولی بود که در لیگ برتر شرکت کرده بود و بازیکن خوب و جدیدی جذب نکرد. این تیم روی بازیکنان بومی حساب کرد که بی‌تجربه بودند. خوشبختانه این تیم احتیاج به یک شوک داشت و با آمدن ایراندوست این شوک به تیم وارد شد. هیات فوتبال البرز تنها تیم لیگ برتری است که امکانات و هزینه‌های آن برای بازیکنان در حد یک تیم قهرمان است.

چرا فصل گذشته ملوان عملکرد بهتری داشت اما این فصل ضعیف شده است؟

امسال ملوان جوان‌گرایی کرده است و پیر ملوان من بودم زیرا بازیکنان دیگر ۶ سال از من کوچک‌تر بودند. به همین دلیل ملوان در این فصل نتیجه ضعیفی کسب کرد و باید به آنان زمان بدهیم تا به روزهای اوج خود بازگردند.

سخت‌ترین و آسان‌ترین بازی در لیگ برتر در این سال‌ها؟

سخت‌ترین بازی را پنج سال گذشته در اصفهان با آینده سازان داشتیم که ۲ بر صف از این تیم عقب بودیم اما با زدن ۴ گل به شیرین‌ترین خاطره تبدیل شد.

چرا شیرین‌ترین خاطره؟

چون بازی باخته را ۴ بر ۲ بردیم و من هم هت‌تریک کردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار