کارشناس هواشناسی گیلان از افزایش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا برای روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: روند افزایش دما در ارتفاعات و دامنه ها و جلگه مرکز و شرق استان تا جمعه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۱۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 29 January 2020

 

تابناک / مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، از نفوذ جریانات جنوبی به منطقه خبر داد و اظهار کرد: امروز دیلمان، جیرنده و ماسوله به ترتیب با هفت، سه و دو درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین نقاط استان بودند و دمای هوای رشت در گرم ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی گراد رسید.

وی با بیان اینکه نفوذ جریانات جنوبی به گیلان وزش باد گرم را به دنبال دارد، تصریح کرد: طی امشب و فردا غالبا جریانات پایدار از منطقه عبور می کند.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها، گفت: فردا عبور یک جریان موقت ناپایدار از منطقه موجب افزایش ابر و مه صبحگاهی در مناطق جلگه ای می شود، اما در ارتفاعات و دامنه ها جریانات جنوبی است.

غلامی از افزایش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا برای روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه انتظار داریم نفوذ جریانات جنوبی به شکل وزش شدید باد گرم و کاهش ابر باشد و روند افزایش دما در ارتفاعات و دامنه ها و جلگه مرکز و شرق استان ادامه خواهد داشت.

وی ارتفاع موج دریای خزر طی فردا را بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر دانست و متذکر شد: از جمعه عصر شاهد ورود سامانه سرد و بارشی به گیلان خواهیم بود که بارش باران به همراه دارد.

برچسب ها: هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار