طبق آخرین گزارشات یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان، امسال تاکنون موردی از آنفولانزای پرندگان در این استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۱۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 29 January 2020

 

موردی از آنفولانزای پرندگان در استان گیلان دیده نشده است

 

تابناک / براساس آخرین پایش‌ها و گزارشات ارائه شده توسط یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تا این لحظه هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در تالاب‌ها و زیست‌گاه‌های این استان مشاهده نشده است از طرفی فصل شکار پرندگان نیز در پایان همین ماه به پایان رسیده و موعد آن تمدید نمی‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در این استان مشاهده نشده است عنوان کرد: تیم‌های عملیاتی متشکل از کارشناسان و محیط‌بانان برای رصد و پایش و نمونه‌برداری به مناطق مختلف استان گیلان اعزام شده‌اند.

ساسان اکبری‌پور از استمرار پایش‌ها توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد و تصریح کرد: اگر موردی در بحث آنفولانزای پرندگان در تالاب‌های استان گیلان مشاهده شد مراتب آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم از مردم هم انتظار داریم اخبار را فقط از سوی سازمان محیط‌زیست و دامپزشکی دنبال کنند.

وی حمایت‌های ویژه انجام شده مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان از یگان حفاظت را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با پشتیبانی‌هایی که از یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان به‌عمل آمده و با تجهیز و نوسازی‌های انجام شده مجموعه عملکرد این یگان امسال به نحو بسیار چشمگیری ارتقا پیدا کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان افزایش امکانات و تجهیز ناوگان موتوری و خودرویی انجام شده در این یگان را رضایت‌بخش خواند و اظهار داشت: امسال اقدامات بی‌سابقه‌ای در مجموعه یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان انجام شد که از حمایت‌های اداره کل و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان نشأت گرفته است.

وی مهم‌ترین تالاب‌هایی که در گیلان میزبان پرندگان مهاجر هستند را برشمرد و گفت: پرندگان مهاجر از شمال اروپا و سیبری برای زمستان‌گذرانی به گیلان مهاجرت و در تالاب‌های استان شامل تالاب بین‌المللی انزلی، پارک ملی بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه صومعه‌سرا فرود می‌آیند.

اکبری‌پور مناطق تحت مدیریت یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان را مناطقی امن اعلام کرد و با اشاره به اینکه مشکل خاصی جهت حضور پرندگان برای  زمستان‌گذرانی در این استان وجود ندارد بیان داشت: بر اساس برنامه‌ و دستورالعمل‌های موجود، فصل شکار پرندگان تا آخر همین ماه است و موعد آن نیز تمدید نمی‌شود.

وی وجود 19 پاسگاه در سطح گیلان که 17 واحد آن دائمی و 2 واحد آن فصلی است را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان در تمامی مناطق تحت مدیریتشان در سراسر استان حضور فعال و مستمری دارند و با تخریب‌کنندگان محیط‌زیست و متخلفان در حوزه شکار صید برخورد می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار