خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت:طی ۱۰ ماهه گذشته ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار غیر نفتی از مرز‌های استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۱۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 27 January 2020

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به ۵ مرز رسمی استان و همجواری با کشور عراق اظهار داشت: در گذشته دو مرز استان رسمی بود که اکنون به ۵ مرز رسمی ارتقا پیدا کرده است. لازم به ذکر است که طرف عراقی برای دو مرز تاکنون اقدامی لحاظ نکرده، اما در مورد مرز سومار کشور همسایه از ما پیش قدم‌تر بوده و آمادگی بیشتری برای ارائه خدمات در آن مرز دارد.

 وی ادامه داد: طی ۱۰ ماه گذشته صادرات غیرنفتی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده که مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ۳۵ درصد از لحاظ وزنی و ۱۳ درصد از نظر ارزشی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

 مدیرکل گمرکات استان با اشاره به عرضه تمامی محصولات صادراتی در مرز‌ها خاطرنشان کرد: هدف از صادرات، بازگشت ارز به کشور بوده، اما این مهم با عرضه کالا در مرز‌ها به وقوع نخواهد پیوست، زیرا در برخی موارد عرضه یک کالا در مرز بیشتر از نیاز به طرف عراقی بوده و قیمت فروش کالا و ارزش آن به شدت کاهش پیدا می کند.

 حیدری تصریح کرد: بازاریابی مناسب و کیفیت بالای کالا در این شرایط اقتصادی بدون ساپورت مالی توسط صادر کنندگان برتر کرمانشاهی در طی ۱۰ ماه گذشته انجام شد که می‌توان به دلیل انجام این اقدامات آن‌ها را سربازان اقتصاد مقاومتی نام برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار