بازار ارز در سومین روز هفته، شاهد رشد نرخ دلار در معاملات غیررسمی است. این در حالی است که صرافی های بانکی و مجاز پس از دو روز افزایش قیمت، دست از تغییر نرخ کشیده اند و در حال حاضر نظاره گر رفتار نوسان گیران در بازار هستند. هرچند افزایش نرخ توسط بازارساز، تا حدودی از ورود تقاضای کاذب به بازار جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۸۱۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 27 January 2020

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه 6 بهمن 98/ دلار در بازار آزاد گران شد

بازار ارز در سومین روز هفته، شاهد رشد نرخ دلار در معاملات غیررسمی است. این در حالی است که صرافی های بانکی و مجاز پس از دو روز افزایش قیمت، دست از تغییر نرخ کشیده اند و در حال حاضر نظاره گر رفتار نوسان گیران در بازار هستند. هرچند افزایش نرخ توسط بازارساز، تا حدودی از ورود تقاضای کاذب به بازار جلوگیری کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه هفتم بهمن ماه 98) بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ در صرافی های بانکی و رشد شاخص ارزی در بازار آزاد می باشد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13150 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 13400 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است.

همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 14650 تومان از مردم خریداری می شود و به نرخ 14900 تومان به متقاضی دریافت یورو در صرافی های بانکی فروخته می شود.

عدم تغییر نرخ در صرافی های بانکی و مجاز در حالی به ثبت رسیده است که خبرها از بازار آزاد ارز حکایت از رشد قیمت ها دارد. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13650 تومان و هر اسکناس یورو نیز به نرخ 15050 تومان قیمت گذاری شده است.

پیش‌بینی رفتار بازارساز؟

بیست و ششم دی ماه امسال بود که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی اظهار داشت: "برای اولین بار در کشور است که عنصری به عنوان بازارساز در بازار ارز مطرح شده است و این بازارساز، اجازه نوسان نرخ ارز را به دلالان نمی دهد. این حضور بانک مرکزی به عنوان بازار ساز در بازار ارز باعث شد تا در یک سال و نیم گذشته علیرغم رخ دادن مهمترین تنش های سیاسی و نظامی در کشور، هیچ یک از آنها نتوانند چارچوب بازار ارز کشور را بر هم بزند."

روند نرخ گذاری در صرافی های بانکی نیز نشان می دهد، بازارساز روند معاملات ارزی را رصد می کند و برای جلوگیری از ورود تقاضای کاذب اقدام به افزایش نرخ ارز می کند، که این اقدام بازارساز همواره موجب غافلگیری نوسان‌گیران در بازار شده است. بازارساز با بالا بردن قیمت از یک طرف توانسته است. زمانی که بازارساز خود را در موقعیت خرید و فروش قرار می‌دهد، چنین سیگنالی را منتقل می‌کند که هراسی از روند بازار آزاد ندارد و می‌تواند هر زمان با تغییر موقعیت خود جریان بازار را به نفع خود تکان دهد. در کنار این، پیش‌بینی رفتار بازارساز نیز برای سفته‌بازان دشوار می‌شود. مانع از ورود تقاضای کاذب به بازار شود و از طرف دیگر،‌ تا حدی تصمیم معامله‌گران در خرید و فروش ارز را تحت تاثیر قرار داد. 

نرخ رسمی 47 ارز ایستگاه بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز مانند یورو افزایش و قیمت ۲۳ واحد پولی دیگر مانند پوند کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۷ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «دوشنبه هفتم بهمن ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۷۱ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۸۵۸ ریال و هر یورو نیزبا ۸ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۳۱۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

نرخ ارز    ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
USD دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
GBP پوند انگليس ۵۴,۸۵۸ down
CHF فرانک سويس ۴۳,۲۶۲ up
SEK کرون سوئد ۴,۳۸۶ down
NOK کرون نروژ ۴,۶۳۶ down
DKK کرون دانمارک ۶,۱۹۸ up
INR روپيه هند ۵۸۸ down
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷ eq
KWD دينار کويت ۱۳۸,۱۶۸ down
PKR100 يکصد روپيه پاکستان ۲۷,۱۷۲ up
JPY100 یکصد ين ژاپن ۳۸,۵۰۳ up
HKD دلار هنگ کنگ ۵,۴۰۳ down
OMR ريال عمان ۱۰۹,۲۳۶ up
CAD دلار کانادا ۳۱,۹۱۹ down
NZD دلار نيوزيلند ۲۷,۶۱۸ down
ZAR راند آفريقای جنوبی ۲,۹۰۸ down
TRY لير ترکيه ۷,۰۶۲ down
RUB روبل روسيه ۶۷۵ down
QAR ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
IQD100 يکصد دينار عراق ۳,۵۲۵ down
SYP لير سوريه ۸۲ eq
AUD دلار استراليا ۲۸,۵۸۶ down
SAR ريال سعودی ۱۱,۲۰۱ eq
BHD دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۴ eq
SGD دلار سنگاپور ۳۱,۰۲۹ down
BDT100 يکصد تاکای بنگلادش ۴۹,۴۹۰ up
LKR10 ده روپيه سريلانکا ۲,۳۱۴ up
MMK کيات ميانمار (برمه) ۲۹ eq
NPR100 يکصد روپيه نپال ۳۶,۵۷۳ down
AMD100 يکصد درام ارمنستان ۸,۷۷۸ up
LYD دينار ليبی ۲۹,۹۸۸ up
CNY یوان چين ۶,۰۵۵ up
THB100 يکصد بات تايلند ۱۳۷,۰۴۲ down
MYR رينگيت مالزی ۱۰,۳۳۱ down
KRW1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۵,۸۲۲ down
JOD دينار اردن ۵۹,۲۴۱ up
EUR یورو ۴۶,۳۱۸ up
KZT100 يکصد تنگه قزاقستان ۱۱,۰۸۹ down
GEL لاری گرجستان ۱۴,۵۵۳ down
IDR1000 يک هزار روپیه اندونزی ۳,۰۸۸ down
AFN افغانی افغانستان ۵۴۷ up
BYN روبل جديد بلاروس ۱۹,۹۰۳ down
AZN منات آذربايجان ۲۴,۷۵۸ up
PHP100 يکصد پزوی فيليپين ۸۲,۶۱۳ down
TJS سومونی تاجيکستان ۴,۳۳۳ up
VEF بوليوار جديد ونزوئلا ۴,۲۰۶ eq
TMT منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۶۷ up
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار