تابناک / نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به عنوان نهادی هوشیار، رفتار کاندیدها را مورد بررسی قرار داده و نظر می‌دهد. معتقدم باید نظارت شورای نگهبان را بر اساس قانون اساسی و مبانی قانونی خودمان بپذیریم.
کد خبر: ۸۱۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 27 January 2020

تابناک / نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به عنوان نهادی هوشیار، رفتار کاندیدها را مورد بررسی قرار داده و نظر می‌دهد. معتقدم باید نظارت شورای نگهبان را بر اساس قانون اساسی و مبانی قانونی خودمان بپذیریم.

 

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه ما باید نظارت شورای نگهبان را بر اساس قانون اساسی و مبانی قانونی خودمان بپذیریم، عنوان کرد: کارآمدی مجلس در صورت تأیید صلاحیت نمایندگان حاصل خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مطرح شده توسط عباس عبدی در برنامه «بدون توقف» مبنی بر اینکه نظارت شورای نگهبان و رد صلاحیت‌ها باعث ناکارآمدی مجلس می‌شود» تصریح کرد: در خصوص اینکه آقای عبدی می‌فرمایند شورای نگهبان عامل ناکارآمدی مجلس است باید ببینیم ایشان کارآمدی را در چه چیز تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: یعنی اگر کارآمدی در تقویت جمهوری اسلامی، استحکام جمهوری اسلامی، کمک به نظام و حل مشکلات مردم به عنوان یک امر بسیار مهم و حفظ ارزش‌های نظام، تقویت ارکان نظام است که خوب عملا کسانی که در رفتار و گفتار خودشان خلاف این شاخص‌ها و ارزش‌ها رفتار می‌کنند قطعا باعث افت نظام جمهوری اسلامی می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم اضافه کرد: حالا ما نمی‌گوئیم که هیچ وقت اشتباه نشده ولی به هر حال شورای نگهبان به عنوان نهادی که بسیار هم هوشیار است، رفتار همه کسانی که کاندیدا شدند را مورد بررسی دقیق قرار دادند و در نهایت نظر خودشان را اعلام کردند. من معتقدم که باید نظارت شورای نگهبان را بر اساس قانون اساسی و مبانی قانونی خودمان بپذیریم.

وی همچنین در مورد بحث آقای عبدی با این عنوان که «در حال حاضر اختیارات از مجلس سلب شده» نیز اظهار کرد: آقای عباس عبدی را ارجاع می‌دهم به قانون اساسی، همه ما در داخل نظام از سلایق گوناگون سیاسی هستیم ولی حداقل باید به قانون اساسی که میثاق‌نامه جمهوری اسلامی است پایبند باشیم.

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی در ادامه خاطرنشان کرد: در اصول قانون اساسی وظائف رهبری دقیق مشخص شده که اگر کشور در یک مقطعی از زمان دچار مشکلات اساسی شده و قرار شود تصمیمات هم به صورت محرمانه و هم سرعتی گرفته شود این حق قانون اساسی و رهبری است که در بعضی از مقاطع مأموریتی را به برخی از افراد از جمله سران سه قوه دهد و سران سه قوه هم هر تصمیمی که می‌گیرند بدون نظر مشورتی و تأیید ایشان نمی‌توانند آن را اجرا کنند، قانون اساسی هم این حق را داده قطعا آقای عبدی که به قانون پایبند است، پس اصول قانون اساسی را یک بار دیگر مرور کنند ببینند که آیا این کاری که انجام گرفته با قانون اساسی تطبیق دارد یا خیر که قطعا تطبیق دارد.

وی همچنین در خصوص تأثیر رسانه ملی در اطلاع‌رسانی و شفافیت در موضوع انتخابات نیز یادآور شد: با وجود اینکه ما احزاب آن چنان فعالی در سیستم نداریم و برای جایگزینی آنها و اینکه بتوانیم افکار عمومی را برای شرکت در انتخابات بسیج کرده تا در این انتخابات نمایندگانی برگزیده شوند که در تراز جمهوری اسلامی باشند، صدا و سیما می‌تواند تأثیر فراوانی در روشنگری اقشار مختلف جامعه و حضور مردم به پای صندوق‌های رأی داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: حالا اینکه به چه کسی رأی می‌دهند آن را خودشان می‌دانند ولی مشارکت جامعه به ویژه در این مرحله‌ای که گله‌مندی‌هایی به دلیل مشکلات اقتصادی توسط مردم وجود دارد، بسیار مهم است و صدا وسیما می‌تواند نقش برجسته و ویژه‌ای را در شفافیت در انتخابات و تشویق مردم در این امر سرنوشت‌ساز داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار