تابناک / ظرفیت بالای تأمین اشتغال بخش صنعت در گیلان بر کسی پوشیده نیست و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز بستر لازم را برای افزایش سهم صنعت این استان فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۱۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 26 January 2020

تابناک / ظرفیت بالای تأمین اشتغال بخش صنعت در گیلان بر کسی پوشیده نیست و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز بستر لازم را برای افزایش سهم صنعت این استان فراهم کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، طبق برنامه‌ریزی و چشم‌اندازی که برای توسعه گیلان در چندین وجه در نظر گرفته شده صنعت به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی پیشرفت استان معرفی شد از سوی دیگر زمینه‌سازی برای افتتاح و بهره‌برداری 27 طرح صنعتی در گیلان نشان می‌دهد سیاست‌گذاری‌ها تا حدودی در همین راستا حرکت کرده است.

گیلان در همه بخش‌ها اعم از طبیعی و نیروی انسانی کارآمد به‌ویژه در حوزه صنعتی جزو برترین‌ها محسوب می‌شود؛ وجود نخستین کارخانه تولیدکننده داروی سرطان، نخستین تولیدکننده صفحه کلاج انواع خودروهای داخلی، قطب صنعت سلولزی و واحدهای تولیدی داوریی و نساجی تنها بخشی از ظرفیت‌های این استان است.

علاوه بر موارد یاد شده گیلان از دیرباز تاکنون در حوزه تولید محصولات نساجی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت به طوری‌که حتی بسیاری از محصولات نساجی تولیدی این استان به کشورهای اروپایی صادر می‌شد به همین علت احیاء صنعت نساجی گیلان با حمایت‌های همه‌جانبه وزارت صمت و سازمان‌های تابعه در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

معاون وزیر صنعت: ذخیره کالاهای راهبردی 2 برابر سال گذشته است/ وزارت صمت به سیل زده ها کمک می‌کند

تهران| خروج از محدودیت شعاع 120 کیلومتری سبب رونق در شهرک‌های صنعتی می‌شود

توسعه فناوری‌های بالادستی صنعت نفت با همکاری دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، بهره‌برداری از 27 طرح صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برای ساخت و تکمیل این تعداد واحد صنعتی بزرگ و کوچک در استان گیلان بیش از 10 هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه با افتتاح این تعداد طرح در دهه فجر امسال برای 754 نفر نیروی آماده به کار فرصت اشتغال ایجاد می‌شود ابراز داشت: راه‌اندازی و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی و رفع چالش‌های تولیدکنندگان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان گیلان محسوب می‌شود.

وی بحث فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و کمک به تأمین نقدینگی و رفع چالش‌های مرتبط را راهگشایی خوب برای تقویت حوزه صنعت و تولید تلقی کرد و بیان داشت: سرمایه‌گذارن عرصه تولید باید با کمترین نگرانی در عرصه تولید وارد شوند بنابراین با حل و فصل موانع موجود باید به سرعت گرفتن روند فعالیت آن‌ها کمک کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه هم‌اینک حدود 85 هزار نفر در سطح این استان در حوزه صنعت مشغول به کار هستند عنوان کرد: مجموعه صنعت، معدن و تجارت گیلان به هر شیوه ممکن قصد دارد ضمن حفظ این مقدار اشتغال ایجاد شده برای افزایش فرصت‌های شغلی جدید به ویژه در حوزه صنعت گام بردارد.

دلق‌پوش وجود مشکلات قهری، بین‌المللی، نبود نقدینگی لازم، نبود مواد اولیه تولید، مشکلات ایجاد شده به علت وضع تحریم‌های بین‌المللی و مواردی از این دست را از جمله چالش‌های حوزه صنعت کشور خواند و گفت: با وجود تمام چالش‌ها و موانع یاد شده می‌توانیم با بسیج امکانات زمینه ایجاد شغل‌های جدید را در استان گیلان فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حضور قابل قبول بخش‌خصوصی جهت سرمایه گذاری‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به افزایش تولید و اشتغال در سطح طرح‌های آماده بهره‌برداری گیلان به مناسبت دهه فجر امسال شده مشارکت بالای بخش خصوصی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار