تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاران، برخی دستگا‌های اجرایی و نظارتی در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 23 January 2020

تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاران، برخی دستگا‌های اجرایی و نظارتی در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.

 

ولی داداشی در گفت‌وگویی بهترین راهکار برای خروج کشور از بحران‌های اقتصادی موجود را عمل به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: با وجود توصیه‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاران، برخی دستگا‌های اجرایی و نظارتی در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نگاه مثبت دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی، محاکم قضایی و دادستان‌ها از رویکرد سرمایه‌گذاری را مورد تأکید قرار داد و افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی حتی از خط‌ قرمزها هم عبور کرده و توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد سرمایه‌گذاران را بر زمین می‌گذارند.

داداشی حضور بخش خصوصی و تأثیرگذاری مثبت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تجربه‌ها در برهه‌های مختلف نشان می‌دهد فعالان اقتصادی در صورت حمایت دولت و با همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌توانند تأثیرات بسیار مثبتی بر روی شاخص‌های توسعه‌ای و افزایش میزان اشتغال بگذارند.

بیشتر بخوانید

استاندار مرکزی: تحریم‌های داخلی به مراتب فشار دشمن بر سرمایه‌گذاران را بیشتر کرده است

کسی حق سنگ‌اندازی در مقابل سرمایه‌گذاران در اردبیل را ندارد

چرا سرمایه‌گذاران از معادن سنگ‌آهن فراری هستند؟

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به صورت بهینه برای پیشرفت اقتصادی استفاده کنیم رسالت مسئولان در این حوزه را بسیار خطیر خواند و تصریح کرد: در چنین شرایط حساس اقتصادی و با تنگناهای زیادی که به سبب تحریم‌های دشمن در کشور ایجاد شده است باید زمینه را برای مشارکت فعال بخش خصوصی آماده کنیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس عمل به تمامی توصیه‌های مقام معظم رهبری خاصه در مورد پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاران را برای همه امری لازم و ضروری خواند و گفت: بنده نماینده مردم در خانه ملت هستم و اگر قصور و کوتاهی را از هر دستگاهی چه اجرایی و چه نظارتی ببینم آن را بازگو می‌کنم.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه وی در مسیر انتقاد از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی که کلام مقام معظم رهبری را بر زمین می‌گذارند مصمم است و منتظر عواقب آن نیز نمی‌ماند خاطرنشان کرد: اینکه سرمایه‌گذاری از سوی این دستگاه‌ها مورد بی‌مهری قرار گیرد این موضوع با هیچ قانون و منطقی مطابقت ندارد.

داداشی یکی از دلایل بسیار مهم مشکلات اقتصادی حال حاضر کشورمان را بی‌تدبیری و کم‌کاری مسئولان به ویژه در حوزه‌های مرتبط تلقی کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری از سال‌های بسیار دور بحث اصلاح نظام بانکی و حمایت از سرمایه‌گذاری را مطرح کردند اما رهنمودهای ایشان آن‌طور که شایسته است در کشور اجرایی نشد.

وی عدم همکاری بانک‌ها با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و رویکرد بسیار نادرست بانک مرکزی در برخورد با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: امیدواریم دستگاه‌های مختلف اجرایی رفتار و عملکردشان را مطابق با توصیه‌های مقام معظم رهبری تنظیم کرده و از ناامید ساختن فعالان اقتصادی دست بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار