جمالی نوبندگانی در ادامه افزود: در حال حاضر چیزی از برجام باقی نمانده است؛ چرا که آمریکایی‌ها از این معاهده خارج شدند و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود در مسئله برجام عمل نکردند و ما هم که در حال برداشتن گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای خود هستیم؛ بنابراین مگر معجزه ای رخ بدهد، در غیر اینصورت با آن موضع‌گیری‌هایی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال ایران دارند هیچ اتفاقی در برجام نمی‌افتد.
کد خبر: ۸۱۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 22 January 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جواد جمالی نوبندگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به بدعهدی‌های اروپا نسبت به ایران و فعالسازی مکانیسم ماشه از سوی این کشورها احتمال این وجود دارد که ایران از برجام خارج شود، گفت: همان زمانی که رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد میخ آخر را هم به تابوت برجام کوبید.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر چیزی از برجام باقی نمانده است؛ چرا که آمریکایی‌ها از این معاهده خارج شدند و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود در مسئله برجام عمل نکردند و ما هم که در حال برداشتن گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای خود هستیم؛ بنابراین مگر معجزه ای رخ بدهد، در غیر اینصورت با آن موضع‌گیری‌هایی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال ایران دارند هیچ اتفاقی در برجام نمی‌افتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها به دنبال شکل‌گیری برجام‌های دیگری در زمینه دفاعی، امنیتی و منطقه‌ای بوده که آنها هم خطوط قرمز ما هستند.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: ایران در مسئله برجام در حال اعتمادسازی و اقناع جامعه جهانی، شورای امنیت و ... بود؛ چرا که اگر به یکباره از این معاهده خارج می‌شدیم، سریعا انگشت اتهام از سوی افکار عمومی به سوی ایران دراز می‌شد و جمهوری اسلامی را در مقابل آمریکا قرار می‌دادند، اما در حال حاضر کسی نمی‌تواند مدعی باشد که ما در مسئله برجام متعهدانه عمل نکردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار