استاندار از موفقیت گیلان در کسب رتبه نخست کشور در اجرای طرح درمان دادگاه مدار برای مبارزه با سوءمصرف موادمخدر خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 22 January 2020

استاندار از موفقیت گیلان در کسب رتبه نخست کشور در اجرای طرح درمان دادگاه مدار برای مبارزه با سوءمصرف موادمخدر خبر داد.


رتبه نخست گیلان در اجرای طرح درمان دادگاه مداربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان، با اشاره به رتبه نخست استان در اجرای طرح درمان دادگاه مدار در دو سال پیاپی در کشور گفت: رسیدن به این رتبه و موفقیت در اجرای این طرح با اهتمام جدی و تلاش دست اندرکاران دستگاه قضا و سایر دستگاه هاست.


وی با تاکید بر پیچیدگی موضوعات اجتماعی به ویژه ناهنجاریهای مصرف موادمخدر گفت: بهره گیری از راهکارهای تخصصی آسیب شناسی و مراقبتهای اجتماعی در حوزه مبارزه با موادمخدر باید در اولویت قرار گیرد.


استاندار همچنین با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان موصوف به (نماد) ازسوی آموزش و پرورش افزود: این طرح به عنوان الگویی موفق باید با جدیت دنبال و وظایف هر یک از عوامل اجرایی کامل و جامع ایفا شود.


ارسلان زارع، بروزرسانی و شفافیت سازی راهکارها و رویکردهای مختلف ازسوی دستگاههای مرتبط با موضوع مبارزه با موادمخدر، خاطرنشان کرد: با شناسایی و آموزش درست می توان تغییر الگوی مصرف را به عنوان برشی مهم و ضروری در این مبارزه همه جانبه مدنظر قرار داد.
وی در پایان با تاکید بر ارتقاء ظرفیتهای مختلف جلوگیری از آسیبهای اجتماعی مصرف موادمخدر گفت: علاوه بر توجه به نقش دستگاه های فرهنگی در این عرصه باید از ظرفیتهای رسانه ها به ویژه صداوسیما در کنار تشکل های مردم نهاد برای آموزش و آگاهی بخشی استفاده بهینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار