تابناک / در هفته‌ای که سپیدرود با گل ثانیه‌های پایانی موفق به کسب حداقل امتیاز خانگی شد دو تیم داماش و ملوان در بی حاشیه‌ترین دربی چند سال اخیر به‌تساوی رسیدند.
کد خبر: ۸۱۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 22 January 2020
تابناک / در هفته‌ای که سپیدرود با گل ثانیه‌های پایانی موفق به کسب حداقل امتیاز خانگی شد دو تیم داماش و ملوان در بی حاشیه‌ترین دربی چند سال اخیر به‌تساوی رسیدند.

 

رستگاری در فرگی‌تایم تا تکرار تساوی در الگیلانو

 

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ یک فوتبال با برگزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف به پایان رسید و تساوی در بی حاشیه‌ترین الگیلانوی سالیان اخیر مهم‌ترین دیدار این هفته بود.

 

تساوی سپیدرود در فرگی‌تایم

سپیدرود رفته‌رفته به‌روزهای خوب خود بازمی‌گردد؛ تیمی که در هفته نوزدهم پس از هشت هفته ناکامی موفق به کسب پیروزی خانگی مقابل تیم مدعی نود ارومیه شده و از جمع تیم‌های فانوس به دست جدا شد؛ سرخ‌های شهر باران در هفته بیستم به مصاف تیمی رفتند که سرمربی اسبقشان را روی نیمکت به خود می‌دید.

سرخ‌های شهر باران مقابل شاگردان امیدرضا روان‌خواه با یک عقب افتادند ولی خمیسی در دومین دقیقه از وقت‌های اضافی بازی را به‌تساوی کشانده و نیروی زمینی با حداقل امتیاز به پایتخت بازگشت.

شاگردان دست‌نشان با تساوی خانگی مقابل نیروی زمینی تهران ۱۹ امتیازی شده و مکان پانزدهمی خود در جدول لیگ یک را تثبیت کردند؛ سپیدرود در هفته بیست و یکم نبردی سرنوشت‌ساز مقابل تیم استقلال خوزستان دارد، استقلالی‌ها با کسب ۲۰ امتیاز یک پله بالاتر از سپیدرود در جدول قرار دارند.

شاگردان سهراب بختیاری زاده در پنج دیدار اخیر خود به یک پیروزی و دو تساوی دست‌یافته و دو بار طعم شکست را چشیدند؛ این تیم آماری ضعیف در دیدارهای خانگی از خود برجای گذاشته و در ۹ دیداری که به‌عنوان میزبان به میدان رفته دو پیروزی و چهار تساوی کسب کرده و سه بار طعم تلخ شکست را چشیده است.

در سوی مقابل تیم فوتبال سپیدرود رشت در ۱۰ دیداری که دور از خانه برگزار کرده موفق به کسب دو پیروزی شده و هشت بار متحمل شکست شده است؛ نتایجی که نشان می‌دهد سپیدرود میانه‌ای با تساوی در دیدارهای خارج از خانه ندارد!

نادر دست‌نشان در پایان دیدار سپیدرود مقابل نیروی زمینی تهران در جمع خبرنگان تیمش را مستحق پیروزی مقابل سربازان لیگ یک دانسته و معقتد است تیمش نیاز به پختگی بیشتری در ادامه لیگ دارد.

سپیدرود با حضور دست‌نشان بازیکنان جوان بسیاری را به خدمت گرفته و در برخی از دیدارها میانگین سنی این تیم به زیر ۲۳ سال می رسد؛ نیروی جوانی به مانند شمشیری دو لبه می ماند که می تواند در برخی دیدارها به سود تیم نیم قرنی شهر باران و در برخی دیدارها به ضرر این تیم تمام شود.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود معتقد است کیفت فنی تیمش ارتقا پیدا کرده و بازیکنان این تیم به هارمونی مطلوبی دست پیدا کرده اند، سرخ ها یکدل و متحد هستند و با حمایت هوادارانشان کارهای بزرگی انجام خواهند داد.

دست‌نشان حضور چهار بازیکن جدید در دیدار مقابل نیروی زمینی را مثمر ثمر قلمداد کرد و گفته این بازیکنان برای هماهنگی با سایر نفرات نیاز به زمان بیشتری دارند؛ در صورت استفاده از موقعیت‌هایمان در دیدارهای آتی با دست پر از زمین خارج‌شده و سپیدرود روزهای روشنی درپیش دارد.

تساوی در الگیلانوی بی حاشیه

بی حاشیه‌ترین الگیلانوی دهه اخیر با تساوی بدون گل خاتمه یافت؛ نبرد سنتی گیلک‌ها بین دو تیم داماش و ملوان انزلی در حضور بیش از هفت هزار هوادار کم کمتر از ۱۰۰۰ تن از آنان را ملوانی‌ها تشکیل می‌دادند برگزارشده و علی‌رغم حملات متعدد داماش این دیدار با تساوی خاتمه یافت.

آنچه الگیلانوی شهر باران را متمایز از سایر الگیلانوهای چند سال اخیر می‌کند بازی بدون حاشیه دو تیم است؛ تنش چه از سوی بازیکنان و چه از سوی هواداران در این دیدار به کمترین حد خود رسیده و دومین دربی حساس کشور بدون حاشیه خاصی به اتمام رسید.

داماش با تساوی در الگیلانو به امتیاز ۲۹ رسیده و به دلیل تفاضل گل پایین‌تر نسبت به بادران در مکان نهم جدول ایستاد؛ لاجوردی پوشان شهر باران در پنج دیدار اخیر خود موفق به ثبت یک پیروزی و دو تساوی شده و در دو دیدار طعم تلخ شکست را چشیدند.

در سوی مقابل ملوانان با تک امتیاز حاصله در الگیلانو ۱۸ امتیازی شده و در مکان شانزدهم جدول قرار گرفتند، شاگردان احمدزاده در پنج دیدار اخیر خود موفق به کسب چهار تساوی شده و یک‌بار طعم شکست را چشیدند، عدم کسب پیروزی در پنج دیدار اخیر قوهای سپید برای هواداران پرشور این تیم کمی نگران‌کننده است.

 

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان معتقد است بازیکنان این تیم با اختلاف سه گل می‌توانستند ملوان را شکست داده و وقت‌کشی بازیکنان ملوان روند بازی را مختل کرد.

مازیار ربیعی‌فر با اشاره به تلاش وافر بازیکنان لاجوردی‌پوش اظهار کرد: داماش گیلان در طول ۹۰ دقیقه بازی سزاوارانه‌ای از خود به نمایش گذاشته و مستحق پیروزی مقابل ملوان بودیم.

وی با بیان اینکه موقعیت سوزی داماشی‌ها مانع پیروزی پرگل این تیم مقابل ملوان شد، گفت: ملوان در دیدار مقابل داماش حرفی برای گفتن نداشته و موقعیتی روی دروازه تیممان خلق نکرد، در نیمه نخست می‌توانستیم با سه گل زمین مسابقه را ترک کنیم و بازی هجومی‌مان را در نیمه دوم نیز ادامه دادیم.

به گزارش فارس، در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ یک تیم فوتبال سپیدرود رشت به مصاف استقلال خوزستان می‌رود، ملوان در خانه از فجر شهید سپاسی شیراز پذیرایی کرده و داماش در سیرجان به مصاف آرمان گهر این شهر می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار