معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تکذیب شایعه آلودگی شیر از رعایت استاندارد های لازم در تولیدات لبنی کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 22 January 2020

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تکذیب شایعه آلودگی شیر از رعایت استاندارد های لازم در تولیدات لبنی کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از رشت، فیروز سرودی با تکذیب شایعه آلودگی شیر گفت: صدا و سیما نباید به هرآمار غیر مستند و به هر اظهار نظر بی پایه و اساسی اجازه ترویج دهد.

وی با بیان اینکه لبنیات ضرورت اجتناب ناپذیر برای حفظ سلامتی است،‌افزود: بررسی ها ثابت می کند سطح کیفی شیرهای تولید شده در استان گیلان در حد استاندارد بوده و به سم آفلاتوکسین آلوده نیستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی وجود متخصصان فنی، آزمایشگاه های پیشرفته و پیگیری مستمر سازمان های ناظر همانند معاونت های غذا و دارو را دلیلی بر واهی بودن شایعه آلودگی شیر عنوان نمود و اظهار داشت:‌ استاندارد سم آفلاتوکسین در ایران چندین برابر سخت‌گیرانه‌تر از استاندارد جهانی است و میزان نظارت بر واحدهای تولیدی نیز در چند ساله گذشته تشدید شده است.

سرودی با بیان اینکه مصرف سرانه شیر در خانوارهای ایرانی به خودی خود در سبد غذایی کم است و نباید با دامن زدن به شایعات این میزان را نیز تقلیل بخشید گفت:‌ حذف شیر از سبد غذایی پیامدهای نامطلوبی در پی دارد که رسانه ملی باید در این باره باید فرهنگ سازی کند.

وی در خاتمه تاکید کرد:‌آزمایشات، نمونه برداری ها و نظارت ها در بالاترین حد خود روی محصولات لبنی در استان گیلان صورت گرفته است و تا کنون هیچ نمونه آلوده ای گزارش نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار