تابناک / نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه چتر حمایتی خاصی برای پشتیبانی از واحدهای صنفی وجود ندارد گفت: میزان اشتغال واحدهای صنفی در صورت تزریق منابع مالی افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۱۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 16 January 2020

تابناک / نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه چتر حمایتی خاصی برای پشتیبانی از واحدهای صنفی وجود ندارد گفت: میزان اشتغال واحدهای صنفی در صورت تزریق منابع مالی افزایش پیدا می‌کند.

 

نایب رئیس اتاق اصناف کشور در رشت: چتر حمایتی خاصی برای پشتیبانی از واحدهای صنفی وجود ندارد

 

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگویی سهم به‌سزای اصناف در اشتغال کشور را قابل توجه و بی‌بدیل خواند و اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای تولیدی صنوف برخلاف واحدهای صنعتی از یک چتر حمایتی قوی محروم مانده‌اند و انتظار داریم با توجه به پتانسیل‌های اصناف خلأهای موجود در این زمینه برطرف شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور تدبیر دولت و وزارت صمت برای تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید گروه‌های تولیدی و صنعتی در تمام استان‌های کشور را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در برخی از این جلسات به مشکلات واحدهای صنوف هم نیم‌نگاهی می‌شود اما انتظار داریم چنین چتر حمایتی خاصی برای اصناف کشور شکل بگیرد.

شکریه ارائه بسته‌های پیشنهادی دولت در روستاها و اعطای تسهیلات اشتغال به متقاضیان را حرکتی بسیار خوب در راستای اشتغال‌زایی خواند و تصریح کرد: آن‌ چیزی که ما در مجموعه اتاق اصناف کشور انتظار داریم این است که چنین اقداماتی فقط در حوزه روستاها خلاصه نشود و فرآیند ایجاد کسب و کار در شهرها نیز مورد حمایت دولت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید
  • ‌واحدهای صنفی مشهد در روز 15 دی ماه تعطیل شدند / حضور پرشور ‌بازاریان ‌در مراسم تشییع شهید سلیمانی‌

  • واحدهای صنفی متخلف در قم به مردم معرفی و تعطیل می‌شوند

  • واحدهای صنفی آٖلاینده حق فعالیت در محدوده شهری مشهد را ندارند

وی نگهداری و صیانت از اشتغال موجود در سطح واحدهای صنفی سراسر کشور را مهم‌ترین اولویتی که همه باید به تحقق آن کمک کنند تلقی کرد و ابراز داشت: نقش و جایگاه خانواده بزرگ اصناف در ایجاد فرصت‌های شغلی قابل انکار نیست بنابراین ارائه بسته‌های پیشنهادی جهت حمایت از کسب و کار واحدهای صنفی ضروری است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با بیان اینکه دستورالعمل‌‌‌ها و قوانین باید در راستای پشتیبانی از فعالیت واحدهای صنفی وضع شوند اصلاح و بازنگری در برخی از قوانین را لازم خواند و گفت: حمایت قانونی و یا اعطای تسهیلات بانکی در قالب بسته‌های پیشنهادی می‌تواند موجب افرایش اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور رفع مشکلات موجود و حمایت از اصناف کشور را نیازمند ایجاد یک عزم و اراده ملی دانست و افزود: اتاق اصناف ایران طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه به وزارت صمت و دولت داده است بنابراین امیدواریم واحدهای صنفی نظیر گروه‌های تولیدی و صنعتی از یک چتر حمایتی قوی برخوردار شوند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان وجود بازرسان سازمان‌ صمت، بازرسان نظام صنفی، بسیج اصناف و نظایر این تشکل‌ها برای برقراری تعادل و ثبات لازم در بازار را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با وجود اینکه به‌علت نوسانات اخیر اقتصادی سرمایه اصناف به یک‌سوم کاهش پیدا کرده اما این جامعه بزرگ همچنان در بسیاری از بخش‌ها سربلند است.

وی لزوم برخورد با کالاهای قاچاق را توسط دستگاه‌های نظارتی بسترساز و لازمه ایجاد رشد و شکوفایی در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: کالای قاچاق ضد تولید و ضد اشتغال است بنابراین مجموعه اصناف به‌عنوان بازوی قدرتمند کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی انتظار دارد دولت در این زمینه فعالیت جدی‌تری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار