کارشناس فوتبال:
یک کارشناس فوتبال خوزستان، سرمربی نفت آبادان را یک مربی کاربلد و موفق دانست و گفت: اگر اسکوچیچ در فوتبال ایران و فولاد می‌ماند، مطمئنا این تیم دو سال بعد به قهرمانی می‌رسید و روزهای بهتری را از فولاد می‌دیدیم.
کد خبر: ۸۱۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 16 January 2020

سیدعباس میرسالاری در خصوص وضعیت نفت آبادان برای حضور در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، با توجه به این‌که در نقل و انتقالات زمستانه موفق به جذب مهره جدید نشد، اظهار کرد: نفت آبادان با توجه به این‌که شاکله قوی خود را حفظ کرده، برگ برنده‌ای برای این تیم در نیم‌فصل دوم است. تیمی مثل پرسپولیس که سه سال متوالی به قهرمانی رسید نیز تلاش کرد تا شاکله خود را حفظ کند و همین عاملی برای موفقیت این تیم در چند فصل متوالی بود. نفت آبادان نیز از چنین سیاستی پیروی کرده است.

وزارتخانه‌های حامی نفت و پرسپولیس، متفاوت کار می‌کنند

وی ادامه داد: البته فرقی که بین پرسپولیس و نفت آبادان وجود دارد، این است که دو وزارتخانه متفاوت از این باشگاه‌ها حمایت می‌کنند؛ پرسپولیس توسط وزارت ورزش و نفت توسط وزارت نفت حمایت می‌شود و نمی‌دانم به چه دلیلی است که افرادی که در این دو وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند، متفاوت عمل می‌کنند، به صورتی که حمایت خوبی از پرسپولیس در وزارت ورزش می‌شود اما وزارت نفت چنین حمایتی را از نفت آبادان ندارد.

این کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: اگر نفت تهران را منحل می‌کنند یا رسیدگی لازم به پارس جنوبی جم وجود ندارد، به این دلیل است که این تیم‌ها سابقه چندانی در لیگ ندارند و ریشه‌دار نیستند ولی نفت آبادان یک تیم ریشه‌دار است و از جام تخت جمشید گرفته تا لیگ برتر در مسابقات حضور داشته است. اما می‌بینیم که حمایت از نفت آبادان قطع شده و آن‌چه اکنون این تیم را حفظ کرده است تا خود را به عنوان یکی از تیم‌های موفق نیم‌فصل اول لیگ برتر نشان دهد، هماهنگی خوب بین بازیکنان و مربی است که آمده خود را به فوتبال ایران ثابت کند.

اسکوچیچ در فولاد مانده بود، این تیم را قهرمان می‌کرد

وی با اشاره به حضور اسکوچیچ، سرمربی فعلی نفت آبادان در فولاد نیز گفت: دراگان اسکوچیچ در فولاد هم بد نتیجه نگرفت اما به خاطر بافتِ فولاد خوزستان، این سرمربی از تیم جدا شد. به نظر من اگر اسکوچیچ در فوتبال ایران و فولاد می‌ماند، مطمئنا این تیم دو سال بعد به قهرمانی می‌رسید و روزهای بهتری را از فولاد می‌دیدیم. اسکوچیچ توانایی خود را در ملوان و فولاد نشان داده و یک مربی کاربلد و موفق است. به هر حال با سیاست‌هایی که باشگاه فولاد داشت، این مربی را که از داشته‌های خوب‌اش بود، از دست داد. مثل بازیکنانی که از دل آکادمی باشگاه فولاد بیرون آمدند و پس از یکی دو سال حضور در تیم بزرگسالان، از دست رفتند اما بعد بازیکنانی به مجموعه اضافه شدند که در حد این مجموعه نیستند.

صبر اسکوچیچ از کالدرون و استراماچونی بیشتر است

میرسالاری عنوان کرد: به هر حال با توجه به این‌که اسکوچیچ می‌خواهد کارنامه خود را به مسئولان فوتبال ایران ثابت کند، تحمل و صبر او از کالدرون، سرمربی سابق پرسپولیس و استراماچونی، سرمربی سابق استقلال بیشتر است. اسکوچیچ ثابت کرده است در جایی که پول و امکانات نیست توانسته یک تیم شهرستانی را در رده‌های بالای جدول قرار دهد. او اکنون نیز بهترین نتایج تاریخ صنعت نفت آبادان در لیگ برتر را رقم زده است. در هر صورت اسکوچیچ، بازیکنانی را به نفت آبادان آورد که در فولاد هم با او کار می‌کردند و شناخت لازم وجود داشت و از همین نظر، بازیکن و سرمربی خیلی خوب توانستند همدیگر را در فوتبالی که بخشی از آن جنگ داراها و ندارها است، درک کنند.

اسکوچیچ به خوبی از سرمایه‌های فوتبال خوزستان استفاده کرده است

وی بیان کرد: تمام تیم‌ها خود را برای نیم‌فصل دوم تقویت کردند، اما صنعت نفت آبادان به دلیل مشکلات مالی موفق به این کار نشد. البته به نظرم اسکوچیچ توانسته به خوبی از سرمایه‌های خوزستان استفاده کند. اسکوچیچ حتی توانسته از معدود بازیکن‌های غیربومی مثل میلاد جهانی نیز به خوبی بهره ببرد. جهانی اکنون در نفت آبادان یک مهره کلیدی است و همچون رونالدو زمان رئال‌مادرید است. برخی مواقع چنین سوپراستارهایی تاثیر بسیاری در تیم‌های خود می‌گذارند و حتی ۶۰، ۷۰ درصد بار تیم را به دوش می‌کشند. اکنون نیز جهانی، چنین شرایطی دارد ولی نباید از این موضوع غافل شد که بازیکنان هم زندگی دارند و فوتبال منبع درآمد آن‌ها است. پس وقتی یک تیم با مشکل مالی مواجه است، بازیکنان باید چگونه زندگی خود را تامین کنند؟

ایجاد همدلی توسط اسکوچیچ، عامل موفقیت نفت بوده است

این کارشناس فوتبال افزود: بازیکنان نفت آبادان با توجه به تعهد اخلاقی که نسبت به مجموعه و باشگاه خود داشته‌اند، به صورت همدل پای کار ماندند تا مجموعه حفظ شود. من فکر می‌کنم همدلی که اسکوچیچ ایجاد کرده است، توانسته موفقیت‌های نفت را رقم بزند و این تیم اکنون از جایگاه‌ خوبی در جدول رده‌بندی بهره‌مند باشد. اگرچه نفت شرایط خوبی در جدول رده‌بندی دارد اما مطمئنا اسکوچیچ نیاز داشت نقاط ضعف تیمش با جذب بازیکن برطرف شود.

نفتِ تقویت نشده، حتما در نیم‌فصل دوم به مشکل بر می‌خورد

وی عنوان کرد: با توجه به این که صنعت نفت نتوانست بازیکنان جدیدی به خدمت بگیرد، صد درصد در نیم‌فصل دوم دچار مشکلاتی خواهد شد. اما اگر بتواند بازیکنانی را به عنوان سهمیه آزاد به خدمت بگیرد، احتمال این‌که شرایط تیم بهتر شود، وجود دارد. از این نکته هم نباید غافل شد که جذب بازیکن خوب که بتواند به تیم در این برهه از زمان کمک کند، سخت است، مگر این‌که بتوانند یک بازیکن خارجی تاپ جذب کنند که این مهم نیز با توجه به شرایط بد مالی نفت امکان‌پذیر نیست. من فکر می‌کنم باید کار با همان مدیریت و درایتی که در مجموعه نفت و کادر فنی وجود دارد، پیش برود.

 نفت به آسیا برسد، بزرگترین کار در تاریخ فوتبال صنعت نفت آبادان است

میرسالاری گفت: اگر امسال با وجود مشکلات مالی، نفت آبادان بتواند سهمیه آسیایی بگیرد، بزرگ‌ترین کار را در تاریخ فوتبال صنعت نفت آبادان انجام داده است. درست است که نفت اکنون موقعیت خوبی در جدول رده‌بندی دارد، اما بعید است که بتواند با توجه به مشکل مالی و این‌که مهره جدیدی جذب نکرده است، به قهرمانی برسد. اما احتمال گرفتن سهمیه وجود دارد. البته این تیم باید حمایت شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نفت آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار