کد خبر: ۸۱۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 09 January 2020

سومین هفته دی ماه را باید شوم ترین هفته ایرانیان نام نهاد؛ هفته‌ای که با ترور سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی آغاز شد، بعد به سقوط یک فروند هواپیمای خط هوایی اوکراین با حدود 150 سرنشین ایرانی انجامید و با واژگونی یک دستگاه اتوبوس خط تهران - گنبد در مازندران و جان باختن 19 هموطن دیگر به روز پایانی رسید.

پس از حوادث سیلاب نوروزی که تحویل سال مردم کشور را با تلخ کامی همراه کرد، به جرات می توان گفت که هفته سوم دیماه تلخ ترین هفته شاید در یک دهه گذشته بود. 

از ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران توسط آمریکا و مرگ دهها نفر در تشییع پیکرد ایشان، تا سقوط هواپیمای اکراینی که تقریبا تمامی آنها از نخبگان علمی کشور بودند هفته سوم دی‌ماه را به هفته شوم سال ۹۸ بدل کرد. 

بر اثر اقدام تروریستی آمریکا در بغداد دستکم ۱۰ تن از فرماندها محور مقاومت از ایران و عراق شربت شهادت نوشیدند، فرماندهانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس عراقی در میان آنان نقش محوری را در مقابله با داعش و استحکام امنیت در منطقه خاورمیانه داشتند.

علاوه بر جان باختن حدود ۶۰ نفر از مردم کرمان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی ، بامداد روز چهارشنبه بر اثر سقوط هواپیمای بوینگ ۷۳۷ در آسمان تهران تعداد ۱۷۶ نفر که حدود 150 نفرشان ایرانی بودند، جان باختند . بسیاری از این جان باختگان نخبگان دانشگاهی بودند که در اوکراین تحصیل می کردند.

هنوز شوک سقوط هواپیمای اوکرایینی در تهران ادامه داشت که بامداد شوم پنجشنبه 19 دی یک دستگاه اتوبوس خط تهران - گنبد در محور سوادکوه در استان مازندران واژگون شد تا با کشته شدن 19 هموطن دیگر، داغ دل ایرانیان عمیق تر شود.

تمامی این حوادث بامداد سومین هفته دی ماه رخ دادند. پس از تحولات روزهای نخست هفته جاری که داغ عمیقی را بر قلب مردم ایران بر جای گذاشت و حادثه بامداد چهارشنبه هم آن را عمیق تر کرد ، ساعت سه بامداد امروز پنجشنبه واژگونی اتوبوس مسافربری منجر به مرگ ۱۹ نفر و زخمی شدن ۲۴ سرنشین آن شد که دهها خانواده دیگر را نیز داغدار کرد تا آمار کشته های حواث کشور را به عدد ۲۶۵ نفر برسد.

بر اثر این سانحه یک دستگاه اتوبوس مسافر بری که از مبدا تهران به مقصد گنبد در جاده سوادکوه در حال حرکت بود، دچار واژگونی شد که 43 کشته و مجروح بر جای گذاشت که یکی از کشته شدگان جنین در شکم مادر بود. 

علت این حادثه بنا بر اعلام رسمی پلیس راه استان مازندران ناشی از نقض فنی در سیستم ترمز اتوبوس بود ، در حالی که گزارش های غیر رسمی از سرعت غیرمجاز ۱۰۰ کیلومتری اتوبوس هم حکایت دارد.

بنا بر اعلام مرکز اورژانس و جمعیت هلال احمر استان مازندران مجروحین حادثه واژگونی اتوبوس به بیمارستان های شهرهای زیراب، قائمشهر و ساری منتقل شدند. 

شدت حادثه به گونه‌ای بود که به گفته مسئولان چهره چهار نفر اصلا قابل شناسایی نبود و باید مورد آزمایش های پزشکی قانونی برای اهراز هویت قرار گیرند. 

 علاوه بر این ، پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد که تمامی سرنشینان اتوبوس از اهالی استان گلستان بودند که از تهران به سمت این استان در حال حرکت بودند. 

حوادث جاده ای در مازندران به هفته سوم دی ماه ختم نمی شود ، زیرا امسال نیز جاده های استان همانند و حتی بیشتر از سال قبل قربانی گرفتند. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران نیز در مورد تعداد جان باختگان حوادث جاده استان گفت: در 9 ماه امسال 495 نفر در جاده های مازندران بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار