تیم ملی فوتبال امید ایران در نخستین دیدار در مرحله مقدماتی المپیک باید به مصاف تیم‌ ملی ازبکستان برود.
کد خبر: ۸۱۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 09 January 2020

تیم ملی فوتبال امید ایران در نخستین دیدار در مرحله مقدماتی المپیک باید به مصاف تیم‌ ملی ازبکستان برود.

تیم ملی فوتبال امید ایران نخستین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را مقابل ازبکستان برگزار می‌کند.

شاگردان حمید استیلی برای شکستن طلسم ۴۴ ساله ناکامی ایران در صعود به المپیک کار بسیار دشواری مقابل قهرمان دوره پیش این رقابت‌ها دارد. شاگردان لیوبینکو رادولویچ صربستانی با هدف دفاع از این عنوان و کسب نخستین سهمیه خود در تاریخ المپیک، با تمام توان مقابل یوز‌های جوان ایران قرار می‌گیرند.

ملی پوشان امید فوتبال ایران هر چند در بازی‌های تدارکاتی عملکرد خوبی نداشته اند و از هفت دیدار دوستانه خود پس از مرحله اول انتخابی المپیک تنها یک برد برابر استرالیا داشتند و آمار ۴ باخت و ۲ مساوی را به ثبت کرده اند، اما حضور نفرات با تجربه‌ای که کارنامه خوبی در لیگ برتر دارند سبب شده کادرفنی تیم ملی زیر ۲۳ سال کشورمان امید زیادی برای تاریخ سازی داشته باشد.

در ترکیب تیم ملی امید ایران ۲ بازیکن لژیونر یعنی اللهیار صیادمنش (استانبول اسپور ترکیه) و مهدی مهدی خانی (واراژدین کرواسی) حضور دارند، اما ازبک‌ها با وجود نداشتن لژیونر از ۶ بازیکن به نام‌های خوجی اکبر علیجانوف، اسلام کوبیلوف، عزیزجان گانیف، داستون ابراگیموف، جسوربک یاخشیبوئف و سانجار کودیرکولوف با سابقه بازی در تیم ملی بزرگسالان این کشور بهره می‌برند.

این در حالی است که تنها سه بازیکن تیم کشورمان یعنی اللهیار صیادمنش، محمد محبی و امید نورافکن چنین ویژگی‌ای دارند.

امید‌های کشورمان در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی ۲ بازی دوستانه با ازبکستان انجام داده و به ترتیب با نتایج یک بر صفر و چهار بر یک مغلوب شدند. همین امر سبب شده حریف نسبت به شاگردان استیلی از لحاظ روحی و روانی وضعیت بهتری داشته باشد.

این بازی امروز از ساعت ۱۳:۴۵ با قضاوت خمیس المهدی قطری در ورزشگاه تینسولانون شهر سونگلا تایلند انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار