معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی ایلام از برگزاری ۱۰ دوره آموزش صنایع‌دستی برای ۱۸۴ نفر از هنرجویان ایلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 09 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالدین محسنی اظهار داشت: ۳۳ رشته صنایع دستی در استان ایلام فعال است و معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی استان هر سال برنامه‌های مختلفی را برای ترویج و توسعه فعالیت‌های صنایع دستی در استان برگزار می‌کند.

وی از برگزاری ۱۰ دوره آموزش صنایع‌دستی ویژه علاقه‌مندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در ۹ ماه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: اشتغال مهمترین هدف از برگزاری چنین دروه های آموزشی در سطح استان است.

وی گفت: این دوره‌های آموزشی مجموعاً با شرکت ۱۸۴ نفر از هنرجویان ایلام و دیگر شهرستان‌های استان واز طریق تفاهم نامه با ادارات اداره بهزیستی، آموزشگاه‌های آزاد، اداره‌کل زندان‌ها، کمیته امداد، بخش خصوصی در رشته‌های میناکاری، تولیدات چرمی دست‌دوز، نقاشی روی سفال، معرق چوب، گیوه‌بافی، نقاشی روی چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و… برگزار شد.

محسنی اظهار داشت: برگزاری چنین دوره‌هایی علاوه بر اینکه فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌کند و جامعه معلولین نیز با خلق آثار هنری زیبا توانمندی‌های خود را نشان می‌دهند باعث می‌شود که صنایع دستی به دست فراموشی سپرده نشود.

وی گفت: با توجه به توسعه و ترویج رشته‌های صنایع دستی و آموزش علاقه‌مندان رشته‌های هنری برای کارآفرینی و اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی، این اداره کل در ایلام و دیگر شهرستان‌های استان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی کرده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار