رقابت‌های انتخابی والیبال المپیک؛
تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدارش در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف قزاقستان می‌رود.
کد خبر: ۸۱۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 08 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: تیم ملی والیبال کشورمان امروز از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح در دومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیم نه چندان قدرتمند قزاقستان می‌رود، شاگردان کولاکوویچ شروع بسیار خوبی در این رقابت‌ها داشتند و موفق شدند در نخستین گامشان با نتیجه ۳ - ۰ برابر چین تایپه به پیروزی برسند و نمایش خوبی هم داشته باشند.  

قزاقستان، اما در طرف مقابل شرایط متفاوتی داشت و بازی را به چین میزبان و قدرتمند واگذار کرد تا شروعش در این مسابقات خوب نباشد، بلند قامتان کشورمان همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد در این بازی کار سختی ندارند و حتی شاید بازیکنان جوان هم بتوانند به آسانی از پس قزاق‌ها بر بیایند.  

تیم ملی والیبال ایران - قزاقستان /

والیبالیست های ایرانی قطعا در مقابل تیم‌هایی مانند استرالیا هم کار سختی نخواهد داشت و ستارگان ایرانی بدون دردسر می‌توانند المپیکی شوند، البته نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که برخی از تیم‌ها مانند چین در بهترین شرایطشان قرار دارند و یک غفلت برابر آن‌ها یا دیگر حریفان آماده ممکن است خطر ساز باشد.  

تیم ملی کشورمان در حالی به این مسابقات  به میزبانی شهر جیانگمین چین  اعزام شد که ۳ بازیکن تاثیر گذار و خوب به نام‌های امیر غفور، فرهاد قائمی و عادل غلامی را به دلیل آنچه مصدومیت عنوان شد همراه نداشت، البته با غیبت این نفرات بازیکنانی، چون شهرام محمودی و مجتبی میرزا جانپور به ترکیب تیم ملی اضافه شدند.  به طور قطع جایگاه والیبال کشورمان به گونه‌ای است که حتی غیبت برخی از سرشناس‌ترین‌ها هم نمی‌تواند نگران کننده باشد و همین یکی از نکاتی است که باعث شده شرایط والیبال ایران با دیگر آسیایی‌ها متفاوت باشد.

قزاقستان 

تیم ملی والیبال قزاقستان همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد نمی‌تواند حریف جدی و خطرناکی برای تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقات باشد، شاید همین باعث شده تا بسیاری معتقد باشند که این دیدار می‌تواند برای سرو قامتان حکم یک دیدار تدارکاتی را داشته باشد.  

قزاق‌ها سال‌ها زیر نظر شوروی بودند و به طور مستقل در مسابقاتی حاضر نمی‌شدند، اما پس از از میان رفتن شوروی ،  مستقل شدند و تیم‌های ورزشی این کشور در مسابقات مختلف حاضر شدند، نخستین حضور آن‌ها در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا به سال ۱۹۹۳ باز می‌گردند، اتفاقا یکی از ۲ مدال آن‌ها در تاریخ مسابقات هم در همین دوره به دست آمد و آن‌ها نایب قهرمان شدند.  

تیم ملی والیبال ایران - قزاقستان /

تیم ملی والیبال قزاقستان در دیگر دور‌ها خیلی عملکرد درخشانی نداشت و دیگر مدال این تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷ بود که بازهم رنگ آن نقره‌ای بود. البته این تنها عنوان‌های آن‌ها نیست و قزاق‌ها در سال ۲۰۱۴ هم به عنوان سومی بازی‌های آسیایی رسیدند.تیم ملی والیبال قزاقستان لژیونری ندارد و همه بازیکنان این کشور در تیم‌های باشگاهی خودشان بازی می‌کنند، البته نکته جالب دیگر درباره این تیم هم آن است که اتفاقا قد آن‌ها خیلی هم مناسب نیست و همین می‌تواند کار را برای تیم ملی کشورمان آسان تر کند.

تیم ملی کشورمان پس از انجام این بازی، فردا از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در آخرین دیدارش در دوره گروهی این مسابقات با چین میزبان رو به رو می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار