معاون میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه به واسطه حوادثی مثل سیل و زلزله سهم تسهیلات مشاغل خانگی در استان‌ها به میزان قابل توجهی کاهش داشته، توضیح داد: سال گذشته در این حوزه بیش از ۳۰۰ نفر به بانک معرفی شدند ولی امسال سهم استان ۱۲۰ نفر بود که ما ۱۶۶ نفر یعنی مازاد بر سهمیه معرفی کردیم.
کد خبر: ۸۱۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 06 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ علی عبادی اظهار کرد: بعد از اعمال تحریم‌ها و بروز نوسانات ارزی، بسیاری از هنرمندان صنایع دستی برای تامین مواد اولیه و محصولات جانبی مورد نیاز برای تولیدات خود با مشکل مواجه شدند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای تولیدات چرمی، چسبی مورد نیاز است که وارداتی است و طی چند ماه اخیر با افزایش قیمت زیادی مواجه بوده است.

وی افزود: هر چند وزارتخانه می‌تواند با رایزنی با کارگاه‌های تولید مواد اولیه، زمینه  تامین مواد مورد نیاز هنرمندان صنایع را فراهم کند ولی نمی‌تواند اقدام موثر اداری در این خصوص انجام دهد.

وی توضیح داد: در البرز تلاش می‌شود هنرمندان صنایع دستی به اتاق بازرگانی مرتبط شوند تا از طریق آن ارتباط لازم با واحدهای تولید مواد اولیه  برقرار و در نهایت بخشی از مشکل حل شود.

معاون میراث فرهنگی البرز با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی، صندوق کارآفرینی امید و بانک گردشگری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۶۶ نفر در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، ۹ نفر در قالب بانک گردشگری و در بحث صندوق کارآفرینی امید هم هفت نفر معرفی شده‌اند که یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به آنها پرداخت شده است.

این مسئول افزود: در بحث تسهیلات بانک گردشگری به میزان یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان طرح گردشگری تصویب و برای دریافت به بانک معرفی شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون ۱۲۰ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کرده اند و حدود ۴۶ نفر در نوبت هستند تا در صورت گشایش اعتبار جدید وام خود را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار