با ورود دادستانی مرکز استان فارس، مشکلات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز که مربوط به تسهیلات بانکی و بیمه کارگران بود، حل شد.
کد خبر: ۸۰۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 30 December 2019

تابناک فارس به نقل از میزان: در پی ایجاد مشکلاتی که منجر به اخلال در روند تولید در کارخانه «روغن نباتی نرگس» شیراز شده بود، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به موضوع ورود کرد و جلسات مختلفی برای حل مشکلات مربوط به کارخانه با حضور مدیرعامل کارخانه و مالک آن و دیگر دستگاه‌های ذی ربط در دفتر دادستانی برگزار شد.

طبق مصوبات جلسات قرار شد تا پایان سال جاری همه بدهی‌های کارخانه پرداخت شود. همچنین بخش دیگری از مشکلات کارخانه مربوط به بدهی ۴ میلیاردی کارفرما به تامین اجتماعی بود که در این باره نیز کارفرما مکلف به مشخص کردن وضعیت پرداخت آن گردید.

پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران مشمول، پرداخت سنوات و سامان دادن به وضعیت کارخانه، بخش دیگری از مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش بود که مقرر شده بود تا پایان سال مرتفع شود.


حال پس از گذشت چند روز از آخرین جلسه اعلام شد که مالک و مدیرعامل کارخانه به بخشی از تعهدات خود عمل کرده‌اند. قاضی آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس  با اشاره به بازدیدی که دو بار از کارخانه روغن نباتی شیراز داشته، گفت: طی چهار ماه گذشته دو بار از این کارخانه بازدید شده و جلسات مختلف در این زمینه برگزار گردیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات این کارخانه مربوط به وامی بود که کارخانه به نام کارگران گرفته بود، اظهار کرد: مبلغ این وام حدود ۲۹۰ میلیون تومان بود که به نام کارگران گرفته و مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده بود. در این جلسه مقرر شد که این مشکل مرتفع گردد و با قول مساعد مالک و مدیرعامل کارخانه این تسهیلات بانکی تسویه و مشکل کارگران حل شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این کارخانه مربوط بیمه کارگران بود که در این جلسه مقرر شد مشکلات بیمه کارگران حل شود که بر اساس آخرین پیگیری‌ها این مشکل کارگران نیز مرتفع گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه افزایش تولید یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود، بیان کرد: در این راستا مقرر شد که تا پایان سال جاری ظرفیت تولید تا سه برابر افزایش یابد و به همان میزان نیز تعداد کارگران کارخانه افزایش یافته و تا یکسال آینده تعدادکارگران به ۵۰۰ نفر برسد.


آسیابی با تاکید بر اینکه کارخانه روغن نباتی شیراز از قدیمی‌ترین واحد‌های تولیدی کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد: بازدید از واحد‌های تولیدی و بررسی میدانی مشکلات آن‌ها یکی از وظایف دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور است که به جد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری؛ تاکیدات ریاست قوه قضاییه و بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان و پیگیری مشکلات آن‌ها از اولویت‌های اصلی برنامه‌های دادستانی مرکز استان فارس است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار