چند خبر کوتاه از لنگرود؛
تابناک / مهندس شفقی، فرماندار لنگرود در راستای رعایت حقوق شهرودی و طرح تکریم ارباب رجوع و بررسی چگونگی خدمت رسانی به آنان بصورت سرزده پیش از ظهر روز( یکشنبه-8 دی) از صندوق کارآفرینی امید بازدید کرد.
کد خبر: ۸۰۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 30 December 2019

بازدید سرزده فرماندار لنگرود از صندوق کارآفرینی امید

 

 

تابناک / مهندس شفقی، فرماندار لنگرود در راستای رعایت حقوق شهرودی و طرح تکریم ارباب رجوع و بررسی چگونگی خدمت رسانی به آنان بصورت سرزده پیش از ظهر روز( یکشنبه-8 دی) از صندوق کارآفرینی امید بازدید کرد.

 

بازدید سرزده از  از ادارات و نهادهای سطح شهرستان به صورت مداوم انجام خواهد شد تا فضای کاری و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در ادارات شناسایی و ارزیابی شود.

 

 

لزوم تشکیل بنیاد فرزانگان و مرکز توان بخشی روزانه سالمندان در لنگرود

 
 

اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان لنگرود با حضور فرماندار لنگرود،مدیر کل بهزیستی گیلان پیش ازظهر روز( یکشنبه- 8 دی) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد که در آن تشکیل بنیاد فرزانگان، چشم انداز سند ملی سالمندان کشور و اهداف این سند که ارتقای سطح فرهنگی جامعه، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سالمندان، ارتقای سرمایه اجتماعی و حمایت های اجتماعی، توسعه زیرساخت های مورد نیاز و امنیت  مالی نظام حمایت از سالمندان تشریح شد.

 « مهندس شفقی » در این جلسه بحث سالمندی را حلقه مفقوده برنامه ریزی ها عنوان کرد و گفت:  ساختار جمعیتی کشور و جهان به موازات توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، افزایش بهداشت و درمان و ... دچار تغییرات شده و امروز پدیده سالمندی هشدار جدی تلقی می شود.

 فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت ایران در سال 2040 و 2050 را سالمندان تشکیل می دهند، تصریح کرد: فرزندان  و جوانان امروز ما به دلیل تعداد کم فرزندان در خانواده های امروزی تکلیف سنگین تری را در قبال نگهداری از سالمندان برعهده دارند.

 وی با تاکید بر تشکیل بنیاد فرزانگان و مرکز توان بخشی روزانه سالمندان در شهرستان، گفت: بنیاد فرزانگان با هدف ایجاد حلقه ارتباطی بین سیاستگذاری حوزه سالمندی درکشور و جامعه هدف سالمندی در راستای اهداف سند ملی سالمندی است که هیئت مدیره این بنیاد بین سه تا 11 نفر است که برای تاسیس هیئت مدیره می توان ازظرفیت کانون بازشستگان آموزش و پرورش استفاده شود.

مهندس شفقی با اشاره به اینکه 72 درصد جمعیت سالمندان کشور در شهرها زندگی می کنند، تصریح کرد: این موضوع باید در توزیع گستره فضای سبز شهری مورد توجه قرار گیرد.

 فرماندار لنگرود با اشاره به جمعیت سالمندی  20 هزار و 107 نفر ی در شهرستان لنگرود، افزود: از این تعداد 6 هزار و 62 نفر تحت پوشش کمیته امداد و 708 نفر نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

 گفتنی است، 63/34 درصد مردم گیلان و 54/76 سالمندان استان در شهرها زندگی می کنند و املش با 16/68 درصد، رودسر با 16/53 و لاهیجان با 16/41 درصد به ترتیب سالمندترین شهرستان های استان هستند.

 

 

برگزاری یادواره 638 شهید شهرستان لنگرود همزمان با سالروز عملیات کربلای 5

 
 

« علیرضا مسچیان» در جلسه هماهنگی چگونگی برگزاری یادواره شهدای شهرستان که روز( شنبه- 7 دی) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر بیانات رهبری در خصوص یادواره های شهدا که " زنده نگه داشتن یاد  شهدا کمتر از شهادت نیست"، گفت: یادواره های شهدا بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برگزاری یادواره های شهدا یکی از راه های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری لنگرود با اشاره به شرایط فعلی جامعه و اینکه دشمن امروز سفره و معیشت مردم را هدف قرار داده است، تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی راه برون رفت از وضعیت فعلی کشور است و گفتمان مقاومت باید در یادواره شهدا مورد توجه قرار گیرد.

 مسچیان ادامه داد: امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است و همه مسئولین باید در مراسم یادواره های شهدا حضور گسترده داشته باشند و با توجه به حساسیت های منطقه و نزدیک شدن به انتخابات باید تفکر همگرایی و وحدت در بین جامعه تبیین و ترویج کنند.

 وی از برگزاری همایش نهم دی در مسجد جامع لنگرود خبر داد و افزود: به فرموده رهبری " فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد" و نهم دی مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه هاست.

گفتنی است، یادواره 638 شهید شهرستان همزمان با سالروز عملیات کربلای 5 ( 19 دی)  با سخنرانی سید صمصام الدین قوامی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

  همایش نهم دی نیز ساعت 15 روز (دوشنبه- نهم دی) با سخنرانی حاج بهرام حسینی مطلق در مسجد جامع لنگرود برگزار می شود.

 

 

دیدار فرماندار لنگرود با رئیس و کارمندان ثبت احوال به مناسبت هفته ثبت احوال

 
 

مهندس شفقی، فرماندار لنگرود روز( یکشنبه- 8 دی) به مناسبت هفته ثبت احوال با رئیس و کارمندان ثبت احوال شهرستان دیدار کرد.

« مهندس شفقی»، فرماندار لنگرود ضمن تبریک هفته ثبت احوال و با بیان اینکه ثبت احوال  از ادارات مهم و تاثیرگذار است، گفت: سازمان ثبت احوال  در حال حاضر متولی بزرگترین و مهمترین بانک اطلاعاتی کشور   و یکی از ارکان مهم حاکمیت و پاسدار حریم مرزهای تابعیت و هویت است.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار