تابناک / پروژه سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود استان گیلان با حضور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 27 December 2019

تابناک / پروژه سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود استان گیلان با حضور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 
سد لاستیکی «گالشکلام» لنگرود گیلان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

 

در راستای اجرای پویش ملی هر هفته- الف- ب- ایران که به موجب آن طرح‌ها و پروژه‌های بسیار زیادی در حوزه وزارت نیرو افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند امروز نیز پروژه سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود با حضور وزیر نیرو و با همراهی استاندار گیلان و سایر مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طبق اطلاعات و آمارهای ارائه شده شرکت آب منطقه‌ای گیلان هزینه اجرای پروژه سد لاستیکی گالشکلام لنگرود بالغ بر 200 میلیارد ریال اعلام شده است از سوی دیگر به غیر از پروژه سد لاستیکی گالشکلام تاکنون 3 سد لاستیکی دیگر واقع در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، فومن و لنگرود به بهره‌برداری رسیده بود.

برخی از مشخصات و ویژگی‌های موجود در پروژه سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود که امروز به بهره‌برداری رسید شامل ارتفاع لاستیک به متراژ 2/5 متر، طول تاج سر ریز لاستیک 52/5 متر، حجم مخزن 280 هزار متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم سالیانه 1/1 میلیون متر مکعب بیان شده است.

بیشتر بخوانید
  • چهارمین سد لاستیکی استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

  • احداث سد لاستیکی رودبار 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • گیلان|پروژه سد لاستیکی گالشکلام لنگرود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اهداف ساخت، کارکردها و مزیت‌های موجود در پروژه سد لاستیکی گالشکلام لنگرود موارد بسیار زیادی است که از آن میان می‌توان به مواردی نظیر امکان بهبود سطح زیر کشت حدود 2 هزار و 500 هکتار از شالیزارهای منطقه، و ممانعت از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه در فصول کم آب اشاره کرد.

طبق اظهارات مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان استفاده از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در طرح‌های تفریحی و ایجاد دریاچه مصنوعی برای گردشگری از دیگر مزیت‌ها و کاربردهای آن محسوب می‌شود به طوری‌که غیر از استفاده‌های معمول در بخش تأمین آب می‌توان از چنین طرح‌هایی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی نیز استفاده کرد.

ساخت حوضچه مکش مناسب برای ایستگاه پمپاژ، تغذیه آب زیرزمینی، جمع‌آوری آب‌های زهکش مزارع و تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از کف‌کنی رودخانه، کنترل آب‌های سطحی و ممانعت از ایجاد سیلاب با احداث سدهای لاستیکی نظیر سد گالشکلام لنگرود به خوبی قابل تحقق است.

به گزارش تسنیم، ساخت و احداث 11 سد لاستیکی در استان گیلان از مدت‌ها قبل در دستور کار بود که به غیر از سد لاستیکی گالشکلام تاکنون 3 عدد از این سازه‌ها در دهنه‌سر آستانه‌اشرفیه‌، پهلوان بست لنگرود و باغبانان در شهرستان فومن به بهره برداری رسیده است.

طبق پویش ملی هر هفته - الف - ب - ایران، ضمن آغاز عملیات اجرایی برخی از طرح‌ها شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق کشور هستیم که قرار است به موجب آن تعداد 227 طرح با صرف هزینه‌ای بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در 31 استان افتتاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار