مرگ چهار دانشجو طی دو هفته در یک شهر، به خودی خود اتفاق عجیب و باورنکردنی است، چه برسد وقتی ماجرا مشکوک هم باشد و واکنش مسئولان به ماجرا هم به جای شفاف سازی، بر ابهامات بیفزاید؛ درست مانند روندی که مسئولان دو دانشگاه بزرگ اهواز در پیش گرفته اند.
کد خبر: ۸۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 17 December 2019

به فاصله دو هفته از انتشار خبر مرگ مشکوک دو دانشجو در اهواز، روز گذشته دو دانشجوی دیگر اهواز نیز به طرز مشکوکی چشم از جهان فرو بستند؛ رویدادی که واکنش‌های عجیبی به دنبال داشته است.به گزارش «تابناک»؛ مرگ چهار دانشجو طی دو هفته در یک شهر، به خودی خود اتفاق عجیب و باورنکردنی است، چه برسد وقتی ماجرا مشکوک هم باشد و واکنش مسئولان به ماجرا هم به جای شفاف سازی، بر ابهامات بیفزاید؛ درست مانند روندی که مسئولان دو دانشگاه بزرگ اهواز در پیش گرفته اند.

برای آنکه ابعاد ماجرا برایتان روشن‌تر شود، بهتر است یادآوری کنیم که این چهار دانشجو نه در یک حادثه عجیب مثل واژگونی اتوبوس دانشجویان یا مثلا مسمومیت یا هرحادثه جمعی دیگری، که در شرایطی مجزا و متفاوت چشم از جهان فرو بسته اند.

مثلا خانم «ف. الف» که دانشجوی ورودی سال ۹۱ رشته پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز بوده، دو شب پیش دار فانی را وداع گفته و جسد بی جان آقای «م. س» که دانشجوی ورودی ۹۵ این دانشگاه بود و داروسازی می‌خواند، روز گذشته در یکی از کلاس‌های درس پیدا شده است.

دو هفته پیش از این دو دانشجوی متوفی نیز دو دانشجوی دیگر در اهواز از دنیا دست شستند. دو تن از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که یکی از آن‌ها یعنی «ر. ش» ۱۹ ساله بود و یک روز پس از آنکه خوابگاه را ترک می‌گوید و بازنمی‌‎گردد، جست و جو برای یافتنش آغاز می‌شود و جسدش در یک ساختمان نیمه کاره کشف می‌گردد.

البته جان باخته بعدی که دانشجوی رشته زیست شناسی بوده، وضعیت تقریبا شفاف تری دارد چون زمانی پیدا می‌شود که از درختی در پشت خوابگاه حلق آویز بوده است. رویدادی که به اعزام وی به بیمارستان گره می‌خورد، اما در نهایت به مرگ این دانشجو ختم می‌شود تا روی پرونده اش «خودکشی» به عنوان علت مرگ درج شود.

اتفاقاتی که جز مورد آخر، علت مشخصی برای رقم خوردنشان در دست نیست، با این که دست کم از وقوع یکی شان بیش از دو هفته گذشته است. عجیب‌تر آنکه روز گذشته و در پی انتشار خبر مرگ دو دانشجوی دیگر اهواز، ابتدا دانشگاه چمران وقوع این رویداد در زیرمجموعه اش را «تکذیب» کرد و سپس دانشگاه جندی شاپور موضع عجیبی پیش گرفت.

بر اساس پیام تسلیتی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور صادر کرد و روی سایت این دانشگاه قرار گرفته، تنها جان باختن یک دانشجو مورد اشاره قرار گرفته است، در حالی که شواهد حکایت از مرگ مشکوک دو دانشجوی این دانشگاه دارند؛ شواهدی که از جمله آنها، تکذیبیه دانشگاه چمران است که در پاراگراف آخرش مرگ دو دانشجوی جندی شاپور را تسلیت گفته است!

اتفاقات عجیبی که موجب شده ابهامات پیرامون این مرگ و میر‌ها افزایش یافته و بازار شایعات در این خصوص داغ شود؛ شایعاتی که یکی از دلایل قوت گرفتن و تکثیرشان، همین اطلاع رسانی‌های نصفه و نیمه و تعلل مسئولان و بعضا تلاششان برای لاپوشانی و کتمان واقعیت هاست؛ درست مانند رویه‌ای که مدیران دو دانشگاه بزرگ اهواز در دو هفته اخیر در پیش گرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :