سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل اظهار کرد، گزینه خلع سلاح هسته‌ای در مذاکره با آمریکا دیگر روی میز نیست. او گفت: آمریکا در گفت و گو ها به دنبال خرید زمان است.
کد خبر: ۸۰۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 08 December 2019

 

 

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای که برای شبکه خبری "سی‌بی‌اس" فرستاد، اظهار کرد: اکنون نیاز نیست که مذاکراتی طولانی‌مدت با آمریکا داشته باشیم و گزینه خلع سلاح هسته‌ای هم‌اکنون از روی میز برداشته شده است.

وی افزود: چیزی که آمریکا ادعا می‌کند "گفت‌وگوی پایدار و اساسی" است، چیزی جز حقه‌ای برای زمان خریدن به منظور بهره‌برداری از مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی در دستور کار سیاست داخلی واشنگتن نیست.

کیم سونگ همچنین در واکنش به بیانیه مشترک شش کشور اروپایی در روز چهارم دسامبر که کره‌شمالی را "محکوم" کرد، گفت، این اقدام اروپایی‌ها "احمقانه" و "یک حرکت تحریک‌آمیز جدی دیگر" است.

۱۳ پرتاب موشک بالستیک از سوی کره‌شمالی از ماه مه، فشار را بر آمریکا و رهبران جهانی برای مذاکره به منظور رفع تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ در ازای دست کشیدن آن از برنامه تسلیحات هسته‌ای افزایش داده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل روز جمعه به خبرنگاران گفت: هر یک از ما بسیار نگران پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی هستیم. این چیزی است که همه درباره آن اتفاق نظر داریم و بر آن متمرکز شده‌ایم. به نظر من مهم است که بر نگرانی خود درباره هرگونه پرتاب‌ موشکی بالستیک در آینده تاکید کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار