در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏ آید. نیکسون به ایران می ‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. درنهایت روز 16 آذر به یاد ۳ دانشجویی که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با محمدرضا شاه آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند، به عنوان روز دانشجو نام گرفت.
کد خبر: ۸۰۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 07 December 2019

تابناک / در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏ آید. نیکسون به ایران می ‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» ببیند. در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. درنهایت روز 16 آذر به یاد ۳ دانشجویی که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با محمدرضا شاه آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند، به عنوان روز دانشجو نام گرفت.

 

از این رو با فرا رسیدن 16 آذر، سیروس شفقی فرماندار لنگرود، پیام تبریکی را خطاب به دانشجویان کشور ارسال کرد.

 

"به نام خدا

دانشجویان رسالتی بزرگ در ایران اسلامی بردوش دارند، رسالتی که با ابراز نفرت و انزجار به دستگاه کودتا آغاز شد و در حال حاضر در مسیر فتح قله های علمی، همچنان استکبار ستیزی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به برکت انقلاب اسلامی، در حال حاضر جوانان بی شماری به علم آموزی مشغول هستند که این موضوع فرصت بی نظیری را برای کشور و همچنین دانشجویان فراهم آورده است تا با اتکا به توانایی های خود، پله های ترقی را یکی پس از دیگری بپیمایند.

16 آذر به عنوان روز دانشجو، نمایانگر روحیه بیداری و مطالبه گری است تا به یاد داشته باشیم که پیشرفت با باور به توانایی های ملی حاصل می شود و اینجانب این روز بزرگ را به دانشجویان تبریک عرض می نمایم و آرزوی عزت و سربلندی برای دانشجویان دارم.

سیروس شفقی

فرماندار شهرستان لنگرود"

 

پیام تبریک فرماندار لنگرود به مناسبت روز دانشجو +تصویر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار