روزنامه اعتماد نوشت: محمدباقر قالیباف این روز‌ها یکی از منسجم‌ترین سازوکار‌های انتخاباتی میان اصولگرایان را عهده‌دار است، سازوکاری که مدت‌ها پیش با یک پیام ویدیویی آغاز شد و با فرمان نام‌نویسی توییتری شهردار اسبق تهران وارد مرحله عملیاتی شد.
کد خبر: ۸۰۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 07 December 2019
 
روزنامه اعتماد: قالیباف، رئیس مجلس یازدهم است
روزنامه اعتماد نوشت: محمدباقر قالیباف این روز‌ها یکی از منسجم‌ترین سازوکار‌های انتخاباتی میان اصولگرایان را عهده‌دار است، سازوکاری که مدت‌ها پیش با یک پیام ویدیویی آغاز شد و با فرمان نام‌نویسی توییتری شهردار اسبق تهران وارد مرحله عملیاتی شد.

روزنامه اعتماد نوشت: «نو اصولگرایی» این روزها اسم رمز جریانی است که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 از اصولگرایان گلایه کرد و پس از انصراف نه‌چندان اختیاری و همراه با رضایت قلبی به سود سیدابراهیم رییسی، کاندیدای شکست‌خورده انتخابات ریاست‌جمهوری 96 و رییس فعلی قوه قضاییه، به‌زعم تحلیلگران کینه به دل گرفت و عزم جزم کرد تا بایستد مقابل آنچه سازوکار سنتی و پدرخواندگی در جریان اصولگرایان خوانده بود.

محمدباقر قالیباف این روزها یکی از منسجم‌ترین سازوکارهای انتخاباتی میان اصولگرایان را عهده‌دار است، سازوکاری که مدت‌ها پیش با یک پیام ویدیویی آغاز شد و با فرمان نام‌نویسی توییتری شهردار اسبق تهران وارد مرحله عملیاتی شد.

قالیباف در توییتر خود هیچ اشاره‌ای به آمدن یا نیامدن خودش در یازدهمین دوره انتخابات مجلس نکرد ولی از «نو اصولگرایان» خواست تا وارد عرصه انتخابات شوند. با این حال اما در روزهای گذشته یکی از شایعات داغ معروف‌ترین ساختمان میدان فاطمی، مساله حضور قالیباف بود.

نکته قابل‌توجه آن است که در روزهای غیبت بزرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا، سیدمصطفی میرسلیم که روز پنجم نام‌نویسی کاندیداها عازم وزارت کشور شد، از گزینه‌های ریاست مجلس آینده کنار چهره‌ای چون علی مطهری به شمار می‌رود ولی در صورت نام‌نویسی قالیباف و باتوجه به غیبت لاریجانی، بسیاری معتقدند که او نه‌تنها موفق به رای اول تهران خواهد شد؛ بلکه می‌تواند ریاست یازدهمین پارلمان جمهوری اسلامی را نیز در اختیار بگیرد.

در این میان نام‌نویسی چهره‌هایی چون محسن پیرهادی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و محمدسعید احدیان، مدیرمسوول روزنامه خراسان به عنوان چهره‌های نزدیک به قالیباف گمانه‌زنی‌ها را دوچندان کرده است.شهردار اسبق تهران البته می‌داند که رسیدن به کرسی ریاست مجلس برای او بی‌هزینه نخواهد بود و احتمالا سیل انتقادات را مجددا به سویش روانه خواهد کرد ولی با این حال روز پنجشنبه در اظهاراتی درهمایش «مجلس نو» از آمادگی خود برای پرداخت هزینه سخن گفته است. او تاکید کرد که «مطمئن باشید با تمام وجود ایستاده‌ایم که تغییر اتفاق بیفتد و بابت آن هر هزینه‌ای که لازم باشد می‌دهیم؛ کافی است شما پای کار بایستید.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار