تابناک گیلان / دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مردم افراد شایسته را به‌عنوان نماینده راهی مجلس کنند، گفت: مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات دقت لازم را داشته باشند تا انتخابات به شکل سالم برگزار شده و برای مردم اطمینان‌بخش باشد.
کد خبر: ۸۰۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 05 December 2019

تابناک گیلان / دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مردم افراد شایسته را به‌عنوان نماینده راهی مجلس کنند، گفت: مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات دقت لازم را داشته باشند تا انتخابات به شکل سالم برگزار شده و برای مردم اطمینان‌بخش باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس که از روز یکشنبه آغاز شده است، گفت: به دلیل نقص قانون فعلی انتخابات، شورای نگهبان شرایط مصرح در قانون انتخابات را مدنظر قرار می‌دهد.


افراد برای رأی گرفتن به هر شیوه‌ای متوسل نشوند

همچنین دیروز شکرالله حسن‌بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه افراد برای رأی گرفتن از مردم به هر شیوه‌ای متوسل نشوند، گفت: اگر قانون‌گرایی، شاه‌بیت و ملاک عمل تمامی افراد در اجرای انتخابات باشد، اصل بی‌طرفی دست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز رعایت می‌شود؛ چرا که قانون صراحت دارد که تمامی عوامل اجرایی و نظارت در جریان برگزاری انتخابات باید در بی‌طرفی کامل باشند و از آرای مردم صیانت کنند.
۳۷۷۱ نفر ثبت‌نام کردند

خبر دیگر آنکه وزارت کشور آمار ثبت‌نام شدگان در انتخابات مجلس یازدهم تا پایان چهارمین روز را ۳۷۷۱ اعلام کرد.دیروز حمید رسایی نماینده تهران در مجلس نهم، علیرضا منادی نماینده پیشین تبریز و هادی غفاری سید علی ادیانی نماینده قائمشهر، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود، داوود محمدی نماینده قزوین، مهدی شیخ نماینده تهران، معصومه آقاپور علیشاهی نماینده شبستر، جلال میرزایی نماینده ایلام و محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کردند.ابوالفضل سروش نماینده تهران و بهروز بنیادی نماینده فعلی کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد برای نام‌نویسی به فرمانداری تهران مراجعه کردند.محمدرضا خباز نماینده سابق مردم کاشمر در مجلس و استاندار سابق سمنان نیز دیروز با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران، از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد.همچنین حجت‌الاسلام آقاتهرانی که روز گذشته برای ثبت‌نام آمده بود امروز مجددا برای تکمیل مراحل نام‌نویسی خود در ساختمان فرمانداری حضور یافت.مهدی وکیل‌پور عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و دبیرکل حزب توسعه و عدالت و محمد صادق کوشکی از افراد نزدیک به جبهه پایداری نیز برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران، در فرمانداری تهران حاضر شدند.
قالیبافی‌ها هم آمدند

از سوی دیگر خبرآنلاین گزارش داد که پس از آنکه در سه روز اول ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، حضور وزرا و نمایندگان ادوار حامی احمدی‌نژاد و اعضای جبهه پایداری پررنگ بود، در روز چهارم، ثبت‌نام حامیان قالیباف بیش از همه به چشم آمد. تعدادی از حامیان قالیباف دیروز با حضور در فرمانداری مشهد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.رضا شیران‌خراسانی، نماینده فعلی مشهد در مجلس که همراه این داوطلبان بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من به‌عنوان یکی از حامیان دکتر قالیباف امروز به فرمانداری آمدم. به گزارش «ایسنا» او افزود: بنده ثبت‌نام نمی‌کنم.عبدالحسین حسینی، هادی عظیمی‌فر، مجید طهوریان عسگری، عباس ظفری، سلمان امانی، مرتضی نظرنژاد و جعفر کبیری به‌عنوان حامیان قالیباف دیروز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.داوطلبان این انتخابات تا ۱۶ آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.
فراخوان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان

همچنین دیروز شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان طی بیانیه‌ای از نخبگان و افراد واجد صلاحیت و سلامت برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم دعوت کرد. این شورا تامین الزامات انتخابات پرشور، عادلانه و بر اساس رعایت مر قانون را لازمه و شرط اصلی مشارکت و اعتماد مردم به صندوق‌های رای و انتخابات می‌داند و از نهادهای نظارتی و اجرایی می‌خواهد، با رعایت قانون نسبت به تامین این الزامات متعهد باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار