گروه استان‌ها ـ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با انتقاد شدید از آئین‌نامه اجرایی دولت برای استخدام نیروهای حق‌التدریسی، آموزشیاران و نهضت سوادآموزی گفت: دولت طرح دوفوریتی ‌استخدام ۶۰ هزار معلم را به مجلس ارسال نکرد‌ه است.
کد خبر: ۸۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 03 December 2019

گروه استان‌ها ـ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با انتقاد شدید از آئین‌نامه اجرایی دولت برای استخدام نیروهای حق‌التدریسی، آموزشیاران و نهضت سوادآموزی گفت: دولت طرح دوفوریتی ‌استخدام ۶۰ هزار معلم را به مجلس ارسال نکرد‌ه است.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه دولت موظف به رعایت مُر قانون درباره نحوه استخدام نیروهای حق‌التدریسی، آموزشیاران و نهضت سواد‌آموزی است، اظهار داشت: آئین‌نامه جدید دولت برای استخدام این افراد با قانون مجلس مطابقت ندارد بنابراین مجلس در مقابل آن ایستادگی می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در شهریور ماه سال 97 به تصویب مجلس رسید، عنوان کرد: انتظار داشتیم دولت آیین‌نامه اجرایی این قانون را ارائه دهد اما چیزی که هم‌اینک دولت برای شرایط استخدام این نیروها مطرح کرده خلاف قانون است.

عباسی بررسی آئین‌نامه‌ جدید دولت برای استخدام نیروهای حق‌التدریسی، آموزشیاران و نهضت سوادآموزی در مجلس را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: مجلس به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد حق این نیروهای زحمت‌کش که سال‌های سال برای آموزش و پرورش کار کرده‌اند به این راحتی‌ها نادیده گرفته شده و ضایع شود.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه نیروهایی که مشمول اجرای قانون استخدام در آموزش و پرورش هستند کاملاً در قانون مشخص شده‌اند، ابراز داشت: دولت باید شرایطی را فراهم آورد که نیروها به ترتیب امتیازشان، رشته تحصیلی و جنسیتی که مورد نیاز مناطق است جذب آموزش و پرورش شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نظارت دقیق مجلس برای عملیاتی شدن قوانین تصویب شده را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: نیروهای حق‌التدریسی، آموزشیاران پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی نباید نگران استخدام خود و آئین‌نامه جدید دولت باشند زیرا مجلس با تمام توان خود از حق و حقوق آنان دفاع می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه مجلس در کنار قانون برای استخدام نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش بودجه مشخص نیز مصوب کرده است افزود: اگر دولت قانون مجلس را برای استخدام این افراد درست به مرحله اجرا در نیاورد مجلس نیز مجبور خواهد شد در لایحه بودجه 99 جور دیگری واکنش نشان دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون طرح دوفوریتی برای استخدام 60 هزار معلم به دست هیئت رئیسه رسیده است یا نه عنوان کرد: خیر تاکنون چنین طرحی به هیئت رئیسه مجلس ارسال نشده اما یک استفساریه در مورد استخدام مربیان پیش‌دبستانی‌ که از انجمن اولیاء و مربیان حقوق گرفته‌اند داشتیم که امیدواریم در صحن رأی بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار