تابناک / در هفته های گذشته افراد زیادی با سردرگمی فواصل بین ادارات دولتی و دفاتر پیشخوان و پلیس +10 را به دلیل قطع یارانه نقدی و عدم واریز بسته معیشتی پیموده اند،در این گزارش اطلاعات جامعی در خصوص دریافت یارانه نقدی و بسته معیشتی(یارانه بنزین) دریافت می کنید.با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۰۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 02 December 2019

 
تکلیف کسانی که تاکنون یارانه و بسته معیشتی دریافت نکرده اند چیست؟/آیا می توان یارانه قطع شده را مجددا برقرار کرد؟
تابناک / در هفته های گذشته افراد زیادی با سردرگمی فواصل بین ادارات دولتی و دفاتر پیشخوان و پلیس +10 را به دلیل قطع یارانه نقدی و عدم واریز بسته معیشتی پیموده اند،در این گزارش اطلاعات جامعی در خصوص دریافت یارانه نقدی و بسته معیشتی(یارانه بنزین) دریافت می کنید.با ما همراه باشید...

به گزارش خبرنگار اقتصادی ندای گیلان از رشت،کسانی که تاکنون یارانه و بسته معیشتی دریافت نکرده اند با سردرگمی هر روز به ادارات و سازمان های مختلف مراجعه می کنند و نمی توانند پاسخ مشخصی در این خصوص دریافت کنند.با اعلام اجرای افزایش قیمت بنزین و واریز درآمد حاصل از آن به صورت بسته معیشتی به حساب مردم،سامانه 6369 برای جاماندگان این طرح اعلام شد. بر ای اساس افرادی که خود را مستحق دریافت بسته معیشتی می دانند ولی این بسته حمایتی را دریافت نکرده اند با ثبت اعتراض خود اجازه بررسی حساب ها را به دولت داده تا در مراحل بعدی پرداخت مشمول این طرح شوند.

اعتراض به عدم دریافت یارانه

همزمان با اعلام ثبت نام جاماندگان بسته معیشتی،عده ای از افراد که پیش از این یارانه دریافت نمی کردند یا یارانه آنها قطع شده بود نیز خواهان دریافت یارانه نقدی شدند و به سازمان ها و ادارت مختلف مراجعه کردند.این افراد و خانوارها به چند گروه تقسیم می شود که بر اساس قانون بودجه به برخی از آنها یارانه نقدی پرداخت نخواهد شد.

خانوارهای گروه اول:افرادی که از سال ها پیش انصراف داده یا از ابتدا یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا بیش از چهار ماه از قطع یارانه نقدی آنها می گذرد.

خانوارهای گروه دوم:خانوارهایی که به دلیل طلاق،تولد یا فوت اعضا دستخوش تغییر تعداد نفرات شده اند.

خانوارهای گروه سوم:خانوارهایی که کمتر از 3 ماه از قطع یارانه آنها گذشته است

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها در قانون بودجه براي ثبت نام جاماندگان يارانه نقدي هيچ پيش بيني نشده است.یعنی خانوارهای گروه اول که تا کنون یارانه نقدی دریافت نکرده اند امکان ثبت نام مجدد و درخواست برای دریافت یارانه را ندارند و اصولا سامانه یا مرکزی برای ثبت نام خانوارهای جامانده از یارانه نقدی تعریف نشده است. 

سازمان هدفمندي يارانه ها روز گذشته در خصوص ثبت نام افرادي كه يارانه نقدي دريافت نمي كنند اعلام كرد: درخواست بررسي مجدد و ثبت نام براي دريافت يارانه اي كه در طرح حمايت معيشتي دولت تعريف شده است، صرفا در خصوص بسته حمايتي معيشتي حاصل از منابع سهميه بندي و اصلاح قيمت بنزين بوده و  در سالجاري هيچ قانون و بودجه اي جهت پرداخت يارانه نقدي ۴۵۵۰۰توماني
به افراد غيرمشمول ويارانه اولي وجود نداشته وپيش بيني نشده است.

در خصوص خانوارهای گروه دوم،قطع واریز یارانه برای یک عضو خانوار به معنی تشخیص عدم نیازمندی آنها نیست و این خانواده ها می بایست با پیگیری روند قانونی معرفی شده برای طلاق یا تولد و وفات در دفاتر پلیس +10 یا ثبت احوال پیگیر واریز یارانه نقدی خود شوند.

برای خانوارهای دسته سوم که در چندماه گذشته تحت عنوان عدم نیازمندی با قطع واریز یارانه مواجه شده اند،تنها مکانیزم پیش بینی شده مراجعه به دفاتر پیش خوان و ثبت اعلام نیازمندی است. پس از این مرحله این افراد با مراجعه به بانک اجازه بررسی تراکنش های مالی خود را به دولت داده و با گرفتن پرینت حساب،در صورت احراز نیازمندی یارانه انها مجددا برقرار می شود.

فرایند این کار به اینصورت است که،سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، پیش از ورود و ثبت اعتراض در سایت ثبت درخواست برقراری مجدد یارانه نقدی، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره «یارانه» با متن خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است باشند. سپس سرپرستان خانوار باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند

این افراد پس از آن کد رهگیری به شماره سرپرست خانوار پیامک می‌شود و با مراجعه به نشانی yaraneh10.mcls.gov.ir  و  وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد رهگیری دریافت شده از دفتر پیشخوان اعتراض خود را ثبت کنند.

اعتراض به عدم دریافت بسته معیشتی

همانطور که گفته شد برای اعتراض به عدم دریافت یارانه معیشتی(یارانه بنزین) باید با شماری گیری  # 6369 * با شماره سرپرست خانوار، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کرده و پس از ثبت اعتراض منتظر دریافت پیامکی حاوی کد رهگیری باشید. پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به سامانه اعلام شده در پیامک یا دفاتر پیشخوان،اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت بسته معیشتی اعلام شده و به دولت اجازه می دهید حساب های شما را بررسی کرده و در صورت احراز نیازمندی، بسته معیشتی دوماه گذشته را یکجا به حساب شما واریز کند.

مراجعه اشتباهی به سازمان های مدیریت و برنامه ریزی

برخی از خانوارهایی که مشمول دریافت بسته معیشتی نشده یا یارانه انها قطع شده است،به اشتباه یا با راهنمایی نادرست اشخاص دیگر به سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها مراجعه می کنند.

لازم به ذکر است که سازمان های مدیریت و برنامه ریزی،هیچ نقشی در قطع یا واریز بسته معیشتی یا یارانه نقدی نداشته و وظایف کلان مدیریتی و بودجه ای استان ها را برعهده دارند.

همچنین ذکر این مورد ضروری است که احراز نیازمندی بسته معیشتی بر عهده وزارت تعاون و رفاه اجتماعی بوده و سازمان برنامه و بودجه تنها واریز وجه اسامی اعلام شده توسط این وزارت خانه را برعهده دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
حسین منوچهریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
سلام من تاحالا نه یارانه گرفتم نه معشتی هروقت ثبت نام کردم گفتن اس میاد که نیومد به قران وضعیتم خرابه واسه وام ازدواج خرج زندگی اجاره خونه موندم لطفا کمکم کنین
حسین منوچهریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
سلام من تاحالا نه یارانه گرفتم نه معشتی هروقت ثبت نام کردم گفتن اس میاد که نیومد به قران وضعیتم خرابه واسه وام ازدواج خرج زندگی اجاره خونه موندم لطفا کمکم کنین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار