تابناک / عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس درباره روند اعطای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام دارویی گفت: واردات اقلام دارویی هیچ سنخیتی با حوزه پزشکی ‌ندارند.
کد خبر: ۸۰۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 02 December 2019

تابناک / عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس درباره روند اعطای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام دارویی گفت: واردات اقلام دارویی هیچ سنخیتی با حوزه پزشکی ‌ندارند.

 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس: واردات اقلام دارویی هیچ سنخیتی با حوزه پزشکی ‌ندارد

 

ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تخصیص یک درآمد پایدار نظیر درآمدهای ناشی از ارزش افزوده به حوزه بهداشت و درمان کشور را خواستار شد و اظهار داشت: از دولت انتظار داریم برای جلوگیری از ایجاد مشکلات مالی حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه 99 یک درآمد پایدار به این بخش اختصاص دهد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس نظارت بر نحوه مصرف و مدیریت صحیح هزینه‌کردهایی که در مجموعه نظام بهداشت و درمان انجام می‌شود را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با ایجاد یک زنجیره منسجم و هدفدار نظارتی می‌توانیم از هدررفت منابع مالی موجود در حوزه بهداشت و درمان جلوگیری به عمل آوریم.

نیکفر لیالستانی درباره بدهی‌های انباشت شده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رایزنی‌هایی که در این مورد انجام شده است نیز تصریح کرد: بنده هم در حضور وزیر بهداشت و هم در سفری که اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به گیلان داشتند گفتم که بخشی از این بدهی‌ها  واقعی نیست.

بیشتر بخوانید
  • گلایه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نامهربانی‌ها به حوزه بهداشت و درمان

  • یک نماینده به حوزه انتخابیه یزد افزوده شود؛ وضعیت بهداشت و درمان در برخی شهرستان‌ها اصلا خوب نیست‌

  • وعده معاون وزیر بهداشت و درمان برای پرداخت مطالبات پزشکان کهگیلویه وبویراحمدی

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه باید مراقب باشیم که در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ما بدهی‌های غیرواقعی و مطالباتی از این دست ایجاد نکنند ابراز داشت: ما فقط آن بخشی را جزء بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی می‌دانیم که مربوط به حقوق پرسنل، بخش پرستاری، اطبا و مطالبات آن‌ها در حوزه‌های مختلف است.

وی ضمن انتقاد از عدم پرداخت به موقع حق و حقوق پرسنل شاغل در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان و لزوم چاره‌اندیشی جدی در این مورد را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر این مشکلات، بخشی از پزشکان، متخصصان و اعضاء هیئت‌های علمی دانشگاه که باید در بیمارستان‌ها ساعت کار داشته باشند نیز به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس با اشاره به اینکه عدم حضور این افراد در بیمارستان‌های دولتی یکی از عوامل عدم ایجاد و کسب درآمدهای کافی است گفت: در حال حاضر اقدامات دردسرساز مختص بیمارستان‌های دولتی شده در حالی‌که اقدامات پول‌ساز به سمت بیمارستان‌های خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

نیکفر لیالستانی در پاسخ به این پرسش که روند اعطای ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات اقلام دارویی را چگونه ارزیابی می‌کند نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه در این بخش هم نظارت کافی اعمال نمی‌شود زیرا گاهی اوقات اقلامی وارد کشور می‌شود که نه تنها اصلاً نیازی به وجود آن‌ها نیست بلکه هیچ سنخیتی با حوزه پزشکی هم ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار