در شهریور ماه ۱۳ طرح به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی اضافه شده است.
کد خبر: ۸۰۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 30 November 2019
سرمایه گذاری خارجی

در شهریور ماه ۱۳ طرح به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، تولید گازهای صنعتی و طبی با تصویب سرمایه‌گذاری ۵۴ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار در استان فارس بیشترین رقم تصویب سرمایه‌گذاری در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در شهریور ماه بوده است.

تولید انواع کاشی و نانو سرامیک‌های پیشرفته اکسیدی و غیراکسیدی و تولید فروآلیاژ سیلیکومنگنز نیز با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیون و ۷۱۲ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۸۸۹ هزار دلار در قزوین و یزد؛ در مرتبه بعدی بیشترین سرمایه‌گذاری مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی قرار گرفته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که در شهریور ماه امسال ۱۰ میلیون و ۹۳۷ هزار دلار در طرح سفارش کالا در فضای مجازی از طریق تارنما و نرم افزار snap . Market در استان تهران در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده است.

در این میان کمترین سرمایه‌گذاری مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در شهریور ماه مربوط به تولید سقف متحرک اتوماتیک و پنجره متحرک اتوماتیک بوده که مبلغ آن ۳۱۰ هزار دلار است. استان محل اجرای این طرح نیز البرز منطقه ویژه اقتصادی پیام در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا،‌ طبق آمارهای قبلی وزارت صمت در پنج ماه نخست سال جاری ۳۷ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۵.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در این طرح‌ها ۶۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته، ۷.۱ درصد افزایش یافته است. در این میان بیش از نیمی از حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان مرداد ماه به افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید سیگارت در استان زنجان و گیلان اختصاص داده شده که مبلغ آن معادل ۳۱۶ میلیون و ۶۴۳ هزار دلار است.

البته طبق توضیحاتی که در حاشیه آمارها داده شده این ارقام صرفا مربوط به طرح‌های مصوب هیات سرمایه‌گذاری است و شامل تمام طرح‌ها نیست. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست چه مقدار از این سرمایه‌گذاری‌ها محقق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار