کد خبر: ۷۹۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 24 November 2019

تابناک / به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود ، همایش نکوداشت استاد محمدجعفر جعفری لنگرودی با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرمانداری ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، آموزش و پرورش ، دانشگاه های شهرستان و نهادهای ذیربط در اول آذرماه سالجاری برگزار خواهد شد .

 

تقدیر از مفاخر شهرستان ، رویدادی ویژه و در خور تحسین

 

محمد جعفر جعفری لنگرودی ، فقیه، فیلسوف، ادیب و حقوقدان سرشناس ایرانی و صاحب تالیفات بسیاری در دانش حقوق، فلسفه، فقه، ادبیات و تاریخ است. وی که مدتی نیز ریاست دانشکده حقوق دانشگاه تهران را برعهده داشته، از برجسته‌‌ترین استادان حقوق معاصر ایران به شمار می‌‌رود.

وی که متولد ۱۳۰۲ در لنگرود است، پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در لنگرود، برای ادامه تحصیل به دانشسرای رشت رفت که در حال تحصیل در دانشسرا، پدر و مادرش از دنیا رفتند. به همین دلیل تحصیل در دانشسرا را نیمه تمام گذاشت و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه شهرهای قم، همدان، اصفهان و مشهد رفت و در حوزه علمیه خراسان در محضر حضرت آیت الله میرزاهاشم مدرس قزوینی به درجه اجتهاد نایل شد. لنگرودی که همزمان با تحصیلات حوزوی موفق به اخذ دیپلم نیز گردیده بود ، برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران نیز ثبت نام نمود و پس از طی دوران تحصیل موفق شد دکترای حقوق خود را در سال ۱۳۳۹ از این دانشگاه دریافت کند.

دکتر جعفری لنگرودی اکنون ۹۶ سال سن دارد ، ساکن انگلستان بوده و کماکان در حال تالیف، ترجمه و تحقیق در فقه، حقوق و فلسفه است. دایرةالمعارف عمومی حقوق (الفارق) ، دانشنامه حقوقی، ترمینولوژی حقوق، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، فرهنگ عناصرشناسی، فلسفه اعلی، فلسفه حقوق مدنی، تئوری موازنه ، رنسانس فلسفه و ۶۵ جلد کتاب دیگر از تالیفات این استاد کم نظیر است که مرجع غالب پایان نامه های دانشجویان و پژوهش های پژوهشگران معاصر گردیده است.


شایان ذکر است اکران فیلم مستند از زندگی دکتر جعفری لنگرودی ، چاپ کتابچه زندگینامه استاد جعفری ، اجرای تئاتر زندگی دکتر جعفری ، ساخت و نصب سردیس استاد جعفری در لنگرود ، نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان و استان و ... برخی از برنامه های پیش بینی شده همایش نکوداشت استاد جعفری لنگرودی می باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار