شهروندان فریب کلاهبرداران در فضای مجازی را نخورند.
کد خبر: ۷۹۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 22 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: بعضی از کلاهبرداران سایبری با تبلیغات جعلی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ثبت نام کارت سوخت، شهروندان را به صفحات جعلی (فیشینگ) هدایت و از حساب آن‌ها برداشت‌های غیر مجاز می‌کنند.
سرهنگ دوم حشمت سلیمانی افزود: با توجه به اجرای طرح مصرف بهینه سوخت در ایام اخیر، بعضی از کلاهبرداران سایبری با تبلیغات جعلی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ثبت نام کارت سوخت، ثبت نام بسته‌های حمایتی، ثبت نام ناوگان تاکسی‌های اینترنتی و ثبت نام افزایش سهمیه سوخت، شهروندان را به صفحات جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند و با دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد از حساب آن‌ها برداشت‌های غیر مجاز می‌کنند.
وی تصریح کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند هرگز فریب اینگونه آگهی‌های جعلی را نخورند و در صورت هرگونه ثبت نام و یا موارد مشابه، مراتب از طریق جراید و یا صدا و سیما اطلاع رسانی می‌ شود.
رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: شهروندان دقت کنند که با رعایت چند نکته ساده می‌توانند درگاه جعلی (فیشینگ) را از درگاه‌های اصلی تشخیص دهند که از بارزترین خصوصیات درگاه‌های بانکی اصل، داشتن پروتکل "https " در ابتدای آدرس صفحه و لفظ صحیح "شاپرک" در نوار آدرس است.
سرهنگ دوم سلیمانی خاطر نشان کرد: کلیه شهروندان می‌بایست با مراجعه به بانک‌ها، اقدام به فعال کردن رمز‌های پویای خود کنند که گرفتار صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی نشوند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: شهروندان حتما با هوشیاری کامل فریب اینگونه تبلیغات کلاهبرداران را نخورند و ضمن اطلاع رسانی به اعضای خانواده، در صورت مواجه به این چنین موضوعاتی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار