استاندار كرمانشاه گفت: روحانیت نقشی محوری در شکل گیری یک سرمایه عظیم اجتماعی در کشور داشته است.
کد خبر: ۷۹۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 22 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در دیدار با اعضای مرکز مبلغین دینی کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام صالحی مشاور استاندار در امور روحانیت برگزار شد؛ اظهار داشت: مجموعه روحانیت یک نهاد بسیار ارزشمند و جریان ساز است که از قدیم الایام تا کنون با دغدغه مندی و حساسیت بسیار به ترویج دین مبین اسلام می پردازند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی طی این 40 سال در برهه های مختلف نشان داده که از یک سرمایه عظیم اجتماعی و پشتوانه مستحکم مردمی برخوردار است و بی شک روحانیت نقشی بسیار محوری در شکل گیری این سرمایه عظیم اجتماعی داشته است.

مهندس بازوند با تاکید بر اهمیت بسیار والای مقوله فرهنگ عمومی اظهار داشت: بازتاب آشکار فرهنگ عمومی را می توان در همین رفتارهای اقشار مختلف در سطح خیابان ها و مکان های عمومی دید و فرهنگ عمومی از نقشی بسیار تعیین کننده در توسعه یافتگی و یا عدم توسعه یافتگی یک جامعه برخودار است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: روحانیون از مهم ترین گروه های مرجع و فراگیر در جامعه محسوب می شوند و این عزیزان می توانند در تقویت فرهنگ عمومی جامعه و ترمیم آسیم های اجتماعی بسیار اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه ادارات به بهانه های مختلف از تخصیص اعتبار به برنامه های فرهنگی سر باز می زنند  در حالیکه اعتبارات قابل توجهی برای هزینه های جاری و غیر ضروری اختصاص می دهند. این رویه به توسعه کشور لطمه می زند و حتما باید در آن بازنگری شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار