عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم:
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم گفت: شرایط دارویی در قم مطلوب و بهتر از سایر استان‌ها می‌باشد که مراجعه شهروندان سایر شهرها به داروخانه‌های قم، گواه این ادعاست.
کد خبر: ۷۹۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۸ 20 November 2019

به گزارش تابناک قم، علی‌اصغر اکرمی،‌ افزود: درحال حاضر تامین دارو تحت تاثیر تحریم‌های مالی قرار گرفته و این مساله تهیه اقلام اولیه تولید دارو را با مشکل مواجه نموده‌است.

وی اضافه کرد: بخشی از داروها که مستقیم از خارج کشور وارد می‌شوند نیز با وقفه مواجه شده که مردم با مراجعه به داروخانه‌ها متوجه این موضوع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی دستگاه‌های متولی در استان قم از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان، ‌وضعیت توزیع و دسترسی مردم به دارو درقم نسبت به سایر استان‌ها بهتر است.

به گفته اکرمی، کمبود دارویی مقطعی است، ولی از نظر آماری تعداد داروها،‌ افزایش‌یافته است و داروهایی از جمله انسولین تزریقی قلمی، بعضی داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج و داروهای تخصصی اعصاب کمبود وجود دارد که بیش از ۵۰ قلم می‌باشد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان قم در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف داروهای داخلی، گفت: با توجه به کیفیت خوب و قابل‌قبول تولیدات داخلی و رشد استفاده از فناوری‌های مناسب در تولید، باید تلاش نماییم گرایش پزشکان و مردم را به مصرف داروهای خارجی کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بار روانی از مهمترین دلایل مصرف داروهای خارجی است، افزود: ایران در تولید داروهای نوترکیب، بیولوژیک و با فناوری بالا، حائز رتبه در دنیاست و بخشی از داروها با وجود تحریم‌ها، از طریق کشورهای ثالث به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که ارز آوری دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: داروهای مورد نیاز را از مراجع رسمی تهیه نمایند و اطمینان خاطر داشته باشند داروهایی که از داروخانه تهیه می‌شود، سالم می‌باشد.

در حال حاضر ۱۷۰ داروخانه شامل ۱۴۰ داروخانه روزانه، ۲۰ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۰ داروخانه بیمارستانی و درمانگاهی و همچنین ۴۸ شرکت توزیع‌کننده دارو در قم فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار