بسیاری از کسب وکارها بر بستر اپلی کشینها شکل گرفته است ،جمع کثیری از مردم از طریق همین اینستاگرام وکانال های مجازی ارتزاق می کنند ،چرا باید بی توجه به مضرات وآسیبهای ناشی از قطع اینترنت به صورت تک بعدی به موضوع نگریسته وبا قطع اینترنت ،نان بسیاری از مردمی که حتی به گرانی بنزین هم اعتراضی ندارند آجر شود ؟!
کد خبر: ۷۹۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 18 November 2019

تابناک ایلام ::چند روزیست که به بهانه گران شدن بنزین ،شاهد شکل گیری تجمعات واعتراضات مردمی در نقاط مختلف کشور هستیم ،ضمن تقیبح حرکات غیر مدنی تعدادی آشوبگرکه حرکات اعتراضی مردم را از مسیر درست ومنطقی منحرف کرده اند ، تا اینجای کار همه مسئولین امر به این موضوع اشتراک نظر دارند که اعتراض حق مردم است وحساب مردم با عده ای آشوبگر و اخلالگر جداست! ،اماکسی نگفته است که  این اعتراض چگونه باید انحام شود،مگر غیر از این است که مردم یا باید در بستر فضای مجازی ورسانه صدای اعتاضشان را به گوش مسئولین برسانند، یا اینکه طبق قانون اساسی همین کشور، با برگزاری تجمعات وراهپیمایی قانونی  دادشان را بلند کنند .

مردم باید چکار کنند که هم براساس اصل دمکراسی و منطبق  بر تمامی اصول وقواعد مردمسالارانه به رفتارهای غیر منطقی وغیر اصولی مسئولین که با اتخاذ تصمیمات عجیب وبدون پشتوانه زندگی آنان را به چالش می کشند اعتراض کنند ،هم اینکه این اعتراض آنان را تبدیل به اغتشاشگر،آشوبگر و چماق دار منافقین وابزار بیگانه تبدیل نکند؟

تا امروز مسئولین فقط وعده داده اند ،نه تنها تاکنون اجازه برگزاری هیچگونه راهپیمایی مسالمت آمیز به مردم نداده اند ،بلکه در بسیاری از موارد، برخی اعتراضات صنفی وسندیکایی را به موضوعات امنیتی پیوند داده وبسیاری ازمعترضین را با انگهای گوناگون روانه زندان کرده اند ،درست مانند حوادث نیشکر هفت تپه و هپکوی اراک!

دراین سالها از بس به مردم اعتماد نکرده ،ازشکل گیری تجمعات مسالمت آمیز ومنطقی گریزان بوده اند وفرصت بلند شدن صدای اعتراضی به مردم داده نشده ،از بس دردهای ناگفته در دل این مردم به عقده تبدیل شده ،از بس مسیرها برای تخلیه صداهای اعتراضی مسدود شده ،می بینیم که به بهانه گران شدن بنزین به گونه ای بدوی به خیابان ها ریخته واموال مردم  را غارت نموده وامکانات عمومی را به آتش می کشند !

مردم در اعتراضات مدنی اشان به گونه ای رفتار می کنند که انگار با اصول وقواعد مردمسالاری ورفتارهای مدنی بیگانه اند!این سوال پیش می آید که چرا مردم ما به رغم سالها هزینه برای اخلاقمند نمودن آنها به شکلی رفتار می کنند که در تراز یک انسان معتقد به دین ومتصف به اخلاق نیست ؟! همین آسیب رساندن به اموال عمومی وحرکات آشوب طلبانه کم مصداقی برای پر کشیدن اخلاق در بین جامعه واتلاف هزینه های سرسام آور در حوزه اموزش اخلاق واعتقادات نیست ؟!

بنابراین با شرایط پیش آمده که معلوم نیست ریشه آن کجاست !این یک مسیر اعتراضی به بدلیل نبود ظرفیت لازم در مردم ،بدلیل تخریب اموال وامکانات عمومی و اتصال آنان به سرویس های بیگانه نمی تواند مسیر درست و سالمی  برای بیان اعتراضات باشد ! می ماند بستر فضای مجازی وگروههای تلگرامی وشبکه های اجتماعی که مردم  با بحث وجدل در آن هم به نوعی تحلیه شوند وهم صدایشان را به گوش مسئولین برسانند ،آن هم که  تاکنون به موازات شکل گیری اعتراضات بنزینی از دسترس خارج شده است.

درست از همان روز ابتدایی شکل گیری اعتراضات مردمی اینترنت مردم را قطع کرده و امکان دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی وجود ندارد ،شاید از نظر امنیتی اینگونه تصور شود که شبکه های اجتماعی به بستری برای فراخوان تجمعات اعتراضی تبدیل شده واز این منظر به دستگاههای امنیتی حق می دهیم ،اما این راباید بدانند که امروز بسیاری از امور مردم از بانکی ومالی گرفته تا امورات اداری بر بستر اینترنت قابلیت اجرایی دارد.

بسیاری از کسب وکارها بر بستر اپلی کیشن ها شکل گرفته است ،جمع کثیری از مردم از طریق همین اینستاگرام وکانال های مجازی ارتزاق می کنند ،چرا باید بی توجه به مضرات وآسیبهای ناشی از قطع اینترنت به صورت تک بعدی به موضوع نگریسته وبا قطع اینترنت ،نان بسیاری از مردمی که حتی به گرانی بنزین هم اعتراضی ندارند آجر شود ؟!

براساس برآورد اولیه دستگاههای امنیتی ،تعداد کل معترضین به گرانی بنزین  و آشوبگران از شب جمعه تاروز گذشته مجموعا 87 هزار و 400 نفر برآورد شده که از این میزان حدود 82200 نفر مرد و 5200 نفر آنها زن بوده اند.این عدد درمقابل جمعیت چند ده میلیون ایرانی که روز خود رابا شبکه های اجتماعی وکار با اینترنت سر می کنند عدد ناچیزی است ،چرا باید کاری کرد که معترضین قطع اینترنت و کسانی که کسب وکار اینترنتی آنان تخته شده وتعدادشان هم کم نیست  به معترضین بنزینی افزوده شوند؟!

شما تصور کنید بخش قابل توجهی از جوانان ونوجوانان از طریق شبکه های اجتماعی اخبار اتفاقات را از طریق شبکه های اجتماعی واز درون منزل یا محل کار رصد می کنند ،حال با قطع دسترسی آنها چکار می کنند ؟! به بیرون روانه شده ویا به جای پیگیری اخبار از رسانه های داخلی به سبد مخاطبین شبکه های ماهواره ای دروغ پراکن معاند ودشمنان نظام افزوده می شوند ! می دانید آسیب آن چقدر است ؟!

روز اول قطع اینترنت اینگونه اعلام شد که متعاقب اتفاقات اخیر این تصمیم در شورای امنیت کشور به مدت 24ساعت اتخاذ شده و اپراتورها به اجرای این تصمیم مبادرت ورزیده اند ،24ساعت گذشت اما خبری از وصل مجدد اینترنت نشد ،تازه اینکه مدیران وزارت ارتباطات حاضر به پاسخگویی نبوده وگاها نیز با پراکنده گویی موارد خلاف واقعی را در خصوص چرایی قطع اینترنت مطرح می کنند که با واقعیت امر در تضاد وتباین است .

آیا همین رفتار ودوگانگی ها وعدم عمل به وعده ها به سلب اعتماد مردم منجر نمی شود ؟! مسئولین عزیزی که بی توجه به منافع ملی کشور وعدم درک شرایط داخلی ومنطقه ای ،با تصمیمات عجیب وغریب بر آتش های زیر خاکستر بنزین می ریزید ! متوجه باشید که تبعیض ها،فسادها،رانت ها و اختلاس های فلان برادر وفلان داماد و...مدیران کاسه صبر مردم را لبالب کرده است ،بدانید که مردم از برخی رفتارهای بی برنامه وگرانی ها وتورم ها بشدت شاکی هستند ،حتی اگر بنزین هم به قیمت روز پنجشنبه باز گردد دل این مردم با برخی مدیران ورفتارهای آنها صاف نمی شود ! 

به یقین تاکنون تمام تلاش ها برای خروج از بیکاری و رکود وگرانی به جایی نرسیده وتصمیم جدید به قوز بالا قوزی برای مردم تبدیل شده است ،حداقل با استمرار تصمیم غیر اصولی قطع اینترنت وایجاد اخلال درروند امور جاری مردم ،فضای کسب وکار اینترنتی را از مردم نگیرید که درد ناشی از آن به مراتب از بنزین سه هزار تومانی زجر آور تر است !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار