تابناک / مهندس تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در سفر به شهرستانهای غرب استان گیلان از طرح سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا بازدید نمود.
کد خبر: ۷۹۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 14 November 2019
 
 
تابناک / مهندس تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در سفر به شهرستانهای غرب استان گیلان از طرح سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا بازدید نمود.  

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ مهندس  تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو که برای بازدید از چند طرح و پروژه آبرسانی  و عمرانی آب وارد شهرستانهای غرب استان گیلان شده بود، اظهار داشت: سدهای لاستیکی مورد استقبال دولت و وزارت نیرو است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو تاکید نمود: تلاش ما بر این است که مشکل آب شهرستان آستارا  را در بلند مدت به طور پایدار حل نماییم و در حال حاضر  یک خطی طراحی شده که امیدواریم از طریق اعمال ماده ۵۶  این طرح را شروع و به اتمام برسانیم.

مهندس تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو روند ساخت سد لاستیکی  خانه های آسیاب آستارا  را مطلوب ارزیابی  نمود و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت  اعتبارات خوبی را برای سدهای لاستیکی در نظر گرفته، امیدواریم این طرح در موعد مقرر به اتمام برسد.

مهندس  وحید خرمی رئیس  هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز در این بازدید بیان داشت:هدف از اجرای سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا، توسعه و بهبود آبیاری حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه ، تامین  آب شرب و کشاورزی روستاهای محدوده سد با حجم ماهانه ۵۰۰هزار  متر مکعب و فراهم  آوردن جاذبه گردشگری  مناسب برای منطقه  است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان حجم  مخزن ذخیره آب این سد را ۷۲۰ هزار  متر مکعب عنوان  کرد و ادامه داد ؛ سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا سالانه بیش از ۷ میلیون متر مکعب  آب را تنظیم می کند.

وی افزود: سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا تا کنون  ۳۴ درصد  پیشرفت فیزیکی دارد.

سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا بر روی رودخانه ملا هادی در فاصله ۸ کیلومتری شهرستان آستارا واقع شده است.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار