عضو کمیسیون شورا‌ها:
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه خدمات غذایی مانند صبحانه و نهار در قهوه‌خانه‌های سنتی ممنوع شد.
کد خبر: ۷۹۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ 11 November 2019

به گزارش تابناک کردستان، حسین مقصودی با اشاره به اینکه بررسی طرح استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت اظهار کرد: پیشتر کمیسیون مصوب کرد بود قهوه‌خانه‌ها، پایانه‌های مسافری و برخی کافه‌ها از قانون ممنوعیت مصرف قلیان و سیگار در اماکن عمومی مستثنا شوند که شورای نگهبان آن را رد کرده بود.

وی گفت: در صورت اعمال محدودیت‌های زیاد در استعمال دخانیات شاهد افزایش قهوه‌خانه‌های بدون مجوز خواهیم بود و امکان نظارت بر این اماکن وجود ندارد ضمن آنکه مالیات، آّب و برق تجاری، عوارض شهرداری و... از این واحد‌ها دریافت نمی‌شود و عملاً بخش عمومی از فعالیت آنها متضرر می‌شود لذا باید قانون به نحوی باشد که این اتفاقات رخ ندهد. همچنین در صورت تعطیلی قهوه‌خانه‌ها ۴۲۰ هزار شغل رسمی مستقیم از بین می‌رود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس، پس از بحث‌های فراوان مقرر شد امکان مصرف قلیان و دخانیات در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سرا‌ها وجود داشته باشد، اما این اماکن حق ارائه غذا نداشته باشند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار