سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت:تولید سیب درختی در استان اصفهان بالغ بر ۲۳۰ هزار تن بوده که این آمار در کل کشور به ۴ و نیم میلیون تن می رسد و این مقدار می تواند احتیاج خاورمیانه به سیب درختی را تامین کند.
کد خبر: ۷۹۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 10 November 2019

سید حسن قاضی عسگر سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل «انجمن توسعه صادرات» در دو ماه گذشته اظهار داشت: «انجمن توسعه صادرات» با ۶۷ صادرکننده آغاز به کار کرد و با انتخاب هیات مدیره قرار است کمیته‌های تخصصی تشکیل و کار صادرات پیگیری شود.

او افزود: شرکت‌های توسعه صادرات هم در کنار «انجمن توسعه صادرات» در صادر کردن محصولات کشاورزی نقش مهمی دارند و در جلسات مختلف نظرات و مشکلات آن‌ها احصا و بررسی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه صادرات محصول سیب درختی سمیرم به عنوان برند جهانی شناخته شده است، مطرح است، ادامه داد: تولید سیب درختی در استان اصفهان بالغ بر ۲۳۰ هزار تن بوده که این آمار در کل کشور به ۴ و نیم میلیون تن می‌رسد و این مقدار می‌تواند احتیاج خاورمیانه به سیب درختی را تامین کند.

او با اشاره به خرید بالغ بر چهار هزار تن سیب درختی برای تامین بازار شب عید نوروز تصریح کرد: با اعلام دولت در خرید سیب درجه سه که به سیب صنعتی معروف است می‌توان به تعادل در بازار عرضه سیب درختی رسید.

قاضی عسگر با تاکید بر اولویت صادرات محصولات کشاورزی ابراز داشت: یکی از موانع موجود در صادرات محصولات کشاورزی دخالت نابجای دولت در روند عرضه و تقاضا بود که در مکانیسم بازار اختلال ایجاد می‌شد و موجبات دلسردی صادرکنندگان و سرمایه گذاران محصولات کشاورزی را فراهم می‌کرد؛ قرار شد با تعیین نرخ تعرفه و اعلام میزان هزینه‌های یارانه دولت برای هر محصول کشاورزی برای صادر کننده علاوه بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی، اشتغال زایی هم افزایش یابد.

اواضافه کرد: بازار هدف صادرات محصولات کشاورزی کشور‌های همسایه ایران است و متناسب با نیاز آن‌ها صادرات محصولات کشاورزی انجام می‌شود؛ برای نمونه محصول سیب درختی در کشور‌های عربی مورد استقبال قرار می‌گیرد و محصولاتی نظیر بادمجان و فلفل دلمه‌ای محبوب مردم روسیه است و این دو محصول کشاورزی ایران در روسیه برند شده است و موجب افزایش اشتغال به ویژه برای گلخانه داران فراهم شده است.

برداشت بالغ بر ۴ تن زعفران در استان اصفهان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: کاشت محصول زعفران در استان اصفهان از خراسان پیشی گرفته و امسال بالغ بر چهار تن زعفران در استان اصفهان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه کاشت زعفران در استان اصفهان علاوه بر ارزش افزوده بالا، باعث افزایش اشتغال زایی شده تصریح کرد: در شرایط اقلیمی استان اصفهان و با توجه به قدمت کشت زعفران در این منطقه می توان بر صادرات زعفران توجه ویژه ای داشت؛ برآوردها حاکی از آن است که امسال بالغ بر چهار تن زعفران در استان اصفهان برداشت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار