رئیس کل دادگستری استان ایلام؛
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت:باید بپذیریم راهکاری برای درمان این افراد وجود دارد و این افراد به کمک نیاز دارند تا دوباره به جامعه بازگردند.
کد خبر: ۷۹۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 09 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی دهقانی نیز اظهار داشت: باید فرهنگ سازی لازم برای مقابله با آسیب مخدر به صورت گسترده در جامعه انجام گیرد و به سمتی حرکت کنیم که با اقدامات پیشگیرانه به مبارزه با مواد مخدر برویم.

وی تاکید کرد: هر کسی در حوزه ی کاری خود اگر بتواند پیشگیری کند و از مبتلا شدن حتی یک نفر به مواد مخدر جلوگیری کند کاری بسیار ارز شمند انجام داده و موجب پیشگیری از آسیب های بعدی شده است.

رئیس کل دادگستری ایلام افزود: بازپروری، نگرش قانون گذار به استعمال مواد مخدر است، باید بپذیریم راهکاری برای درمان این افراد وجود دارد و این افراد به کمک نیاز دارند تا دوباره به جامعه بازگردند.

دهقانی گفت: اصل مسئله این است که با تعداد قابل توجهی معتاد مواجه هسیتم و زمینه بسیاری از جرائم و مشکلات و آسیب های اجتماعی به این موضوع برمی گردد به همین دلیل باید به دنبال راهکار برای مقابله با آن باشیم.

وی اظهار داشت: نظر قانون گذار در بحث اصلاحی مواد مخدر بازپروری است و با توجه به شمار معتادان باید به سمت اصلاح و بازپروری در کشور و استان حرکت کنیم و قانون تکلیف کرده که معتادین را به مراکز بازپروری معرفی کند و این مراکز باید ایجاد شوند.

رئیس دادگستری ایلام اضافه کرد: معتادان تقاضاکنندگان مواد مخدر هستند و اگر تقاضا را کم کنیم بطور قطع عرضه هم کم خواهد شد.

وی افزود: مواد مخدر یکی از مسائلی است که بسیار حساس است و کشور ما یکی از قربانیان اصلی این ماده خانمان سوز در جهان است و به لحاظ دسترسی آسان به مواد مخدر روز به روز تعداد کسانی که دامن گیر این مسئله می شوند افزایش می یابد.

رییس کل دادگستری ایلام افزود: اگر جرائم و آثار و تبعات آنرا بررسی کنیم جرائم به دو دسته تقسیم می شود یکی جرائم عادی و دیگری با توجه به آثاری که در جامعه دارند جزو جرائم سازمان یافته تلقی می شوند که در بررسی ها مشاهده شد، ریشه بسیاری از پرونده و تشدید کننده بسیاری از جرائم مواد مخدر است.

دهقانی از همه دستگاه هایی که می توانند در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند، خواست؛ با تصمیم گیری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، اقدام مناسبی که ماحصل آن کاهش مشکلات مواد مخدر در استان باشد با هم همکاری کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار