در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان مطرح شد؛
تابناک / معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تشکیل کارگروه تخصصی با حضور متخصصین پسماند و استانداران استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: وضعیت پسماند در شمال کشور جدی بوده و اولویت دولت حل این مشکل زیست‌ محیطی است.
کد خبر: ۷۹۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 08 November 2019

تابناک / معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تشکیل کارگروه تخصصی با حضور متخصصین پسماند و استانداران استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: وضعیت پسماند در شمال کشور جدی بوده و اولویت دولت حل این مشکل زیست‌ محیطی است.

 

انتقاد شدید نوبخت از نصب روزشمار در سراوان و همان حرف های تکراری!

 

دکتر محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان، ماموریت ستاد اقتصاد مقاومتی استان را احصاء و تعیین پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ۱۱ پروژه سد لاستیکی استان با پیشرفت فیزیکی متوسط 55درصد از پروژه های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی است که در خصوص چهار سد، ۶۴ میلیارد تومان دریافت شده و ۳۵ میلیارد نیز برای اتمام پروژه‌ها مورد نیاز است .

وی به وضعیت هفت سد دیگر لاستیکی اشاره و اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه‌ها ۴۱ میلیارد تومان تخصیص یافت و ۹۵ میلیارد اعتبار جهت تکمیل طرح باقی‌مانده است .

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود امیدواریم تا قبل از پایان سال ۹۸، تعدادی از این پروژه‌ها به اتمام برسد .

وی به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آبفای گیلان اشاره و تصریح کرد: از 117 میلیارد تومان اعتبار مصوب سالجاری آبفای گیلان، 93 میلیارد تومان تخصیص داده شد که این رقم بیش از 80 درصد است .

دکتر نوبخت افزود: با توجه به وضعیت اعتبارات، پرداخت انجام شده برای پروژه‌های آبفا نسبت به اعتبار مصوب، خوب است اما به دلیل حجم فعالیت ها و نیازهای طرح، حجم اعتبار کافی نیست و باید اقدامات در این خصوص انجام شود .

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به تخصیص اعتبار مدیریت پسماند گیلان اشاره و تاکید کرد: در این زمینه، مبلغ 145 میلیارد تومان تخصیص و پرداخت صورت گرفته که این امر کم نظیر است .

وی تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی، طی یک ماه گذشته 180 میلیارد تومان برای مشکل پسماند مازندران و گیلان تزریق شد .

معاون رئیس جمهوری با انتقاد از نصب روزشمار منفی در سایت سراوان، خاطرنشان کرد: مسئولانی که دو سال پیش این تابلو روزشمار را نصب کردند امروز باید پاسخگو باشند .

دکتر نوبخت با انتقاد از اعلام وعده های بی اساس به شهروندان سراوان، این عمل را موجب دلسرد نمودن مردم و ابعاد سوء در حوزه اجتماعی خواند .

وی به تشکیل کارگروه تخصصی با حضور متخصصین پسماند و استانداران استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: وضعیت پسماند در شمال کشور جدی بوده و اولویت دولت حل این مشکل زیست‌ محیطی است .

دکتر نوبخت در ادامه به افتتاح یک هزار واحد مسکونی محرومان کمیته امداد گیلان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه حمایت از محرومین کار خود را به درستی و بر اساس برنامه ریزی زمان بندی انجام می‌دهد .

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه دولت خود را مقید می داند که در کنار برنامه توسعه‌ای، برنامه ویژه‌ای برای محرومان داشته باشد، تصریح کرد: نمی توانیم تنها از سرریز برنامه‌های توسعه ای کشور به محرومان کمک کنیم، لذا باید در خصوص محرومیت زدایی در کشور اقدامی موثر و پایدار انجام دهیم .

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در کنار نهادهای نظارتی، بر مصوبات و اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی، نظارت کنند، تصریح کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه چشمان بینای مردم باشند .

دکتر نوبخت با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی یکی از نمادهای توسعه هر کشوری است، گفت: تا نیمه نخست سال جاری، مبلغ ۲۹ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شده است .

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه طرح‌های تولیدی نیز باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد، افزود: همت دولت در حوزه تولید اشتغال در طرح‌های عمرانی به درستی انجام می‌شود .

وی با اشاره به اینکه سایت ویژه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان تا پایان سال جاری باید راه‌اندازی شود، تاکید کرد: این سایت باید به صورت آنلاین بروزرسانی شود تا مردم به صورت شفاف به اطلاعات و آمار دسترسی داشته باشند .

دکتر نوبخت اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداخت شده، میزان واحدهای احیاء شده و میزان اشتغال انجام شده باید از طریق سایت در دسترس عموم قرار گیرد .

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: برنامه دولت در سال آتی حرکت قطار در مسیر بندرانزلی است و اگر این رویکرد اجرایی نشود،باید این موضوع را حاصل کوتاهی و قصور دانست .

دکتر نوبخت با تاکید بر ایجاد سامانه ای شفاف جهت رصد مردم در ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان گفت: این سایت باید اطلاعات و پایشی از میزان حل مشکلات اعتبارات، تسهیلات واحدهای بانکی، تعداد جذب نیروی انسانی و فعال کردن واحدها را ارائه دهد

استاندار گیلان رونق صادرات غیر نفتی را یکی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در استان گیلان با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ممتاز و نیز ظرفیت های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته تبدیلی این مهم در دستور کار قرار دارد .

دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، اقتصاد مقاومتی را راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در دستور کار همه قوا و خصوصاً دولت تدبیر و امید خواند و گفت: در استان گیلان در راستای تحقق برنامه‌ها تا کنون ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که با جدیت از سوی دستگاه های اجرایی در حال انجام و از سوی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مورد پیگیری و نظارت قرار دارد .

نماینده عالی دولت در گیلان رونق صادرات غیر نفتی را یکی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در استان گیلان با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ممتاز و نیز ظرفیت های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته تبدیلی، این مهم در دستور کار قرار دارد .

استاندار گیلان تصریح کرد: با اهتمام و عنایت دولت، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استقرار دبیرخانه آن در گیلان(رشت)، فرصت خوبی برای برخورداری و استفاده از مزیت اقتصادی این ائتلاف مهم تجاری پیش روی ما قرار داده است .

دکتر زارع افزود: وجود سه هزار واحد صنعتی و بیش از یکصد هزار واحد صنفی عاملی برای تقویت شاخص های توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری است .

استاندار گیلان به ابتکار دکتر نوبخت برای تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است، اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این پروژه ها با تسهیلات ۸۵۲ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال سه هزار و ۱۵۳ نفر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد .

وی بر لزوم همکاری بانک های خصوصی در اجرای پروژه های ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه است اما در خصوص سرمایه در گردش با مشکلاتی مواجه هستند .

دکتر زارع تصریح کرد: در استان گیلان با توجه به قابلیت‌های خاص آمادگی برای اجرای طرح اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد و سایر نهادها وجود دارد .

وی پرورش نوغان و کرم ابریشم، تولید فرش و تابلو فرش، زراعت چوب، آبزی پروری در استخرهای کوچک و منازل روستایی و دامپروری را از مصادیق ظرفیت های گیلان خواند که توسعه اقتصادی، رونق تولید و اشتغال زایی را به همراه دارد .

استاندار گیلان در پایان از تامین اعتبار به موقع سازمان برنامه و بودجه برای جبران هزینه های ناشی از سیل تقدیر کرد .

صادق حسنی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در سخنانی با برشمردن برخی الزامات و محدودیت‌های مرتبط با طرح های عمرانی، توسعه ایی و اشتغالزایی استان، راه برون رفت از مشکلات موجود را تعامل و وحدت رویه عنوان کرد و از آمادگی مجموعه ی نمایندگان استان برای کمک به مدیران اجرایی و متولیان دولتی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در طرحهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی خبر داد .
در ادامه ی این نشست آقایان قربانی، نماینده ی آستانه ی اشرفیه، لاهوتی نماینده ی لنگرود، جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت، عباسی نماینده ی مردم رودسر و املش، شکری نماینده ی مردم تالش، رضوانشهر و ماسال، نیکفر، نماینده ی لاهیجان و سیاهکل، جمالی نماینده ی رودبار و حجت‌الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده ی شهرهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی نظرات خود را در خصوص لزوم لحاظ ردیف مستقلی برای مهار سیلاب‌ها و ساماندهی رودخانه های استان‌های شمالی، تسریع در روند تخصیص اعتبارات مورد نیاز سدهای لاستیکی، تصفیه خانه ها و طرح های مرتبط با حوزه های کشاورزی و صنعتی، تسهیل در روند جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، پیگیری علل کاهش مجدد تعرفه ی واردات چای از 20 درصد به 5 درصد و همچنین تسریع در روند نقش آفرینی گیلان به عنوان دبیرخانه ی ایران در اتحادیه ی اقتصادی اوراسیا ارائه کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار