تابناک / با طرح موضوع شکایت سه عضو شورای شهر رشت که به به طیف “فوقِ اقلیت” معروف شده اند، سوالات بسیاری در خصوص انگیزه این طیف برای طرح عبور از حاج محمدی و سرنوشت این طرح ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۹۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 06 November 2019

تابناک / با طرح موضوع شکایت سه عضو شورای شهر رشت که به به طیف “فوقِ اقلیت” معروف شده اند، سوالات بسیاری در خصوص انگیزه این طیف برای طرح عبور از حاج محمدی و سرنوشت این طرح ایجاد شده است.

 

این طرح دارای نویسندگان و طراحان مختلفی است. طرح دارای چند اپیزود و با شاکله ای به ظاهر مستحکم اما شکننده بنا شده است. جوری که اگر به یک پایه آن تلنگری زده شود یا یکی از ستون های این اسکلت چند مرحله ای به اندازه کافی ارتفاع نداشته باشد، ساختمان به طور کامل بر روی سرشان آوار خواهد شد.

ضعف اصلی داستان طیف مخالفین حاج محمدی جایی است که آنها امروز به شدت در انزوا قرار گرفته اند و حتی دیگر همان ۵ نفر اقلیت نیستند و به ۳ نفر و یا در واقع ۲+۱ نفر تقلیل یافته اند! این موضوع سبب خواهد شد که به هیچ عنوان راهی برای استیضاح و عزل حاج محمدی نداشته باشند.

اما راه چاره چیست؟! راه حل دیگر این طیف قطعاً چیزی جز روش هایی مانند فراری دادن حاج محمدی یا اخذ انفصال از خدمت او نخواهد بود. در مورد اول، حاج محمدی آدمی نیست که از خود ضعف نشان بدهد و قطعاً آمده است که بماند. حاج محمدی حرف از برنامه بلند مدت میزند و در مدت زمان کوتاه حضور خود در رشت نیز اقدامات موثری را آغاز کرده است.

راه دوم اما یک تیغ دو لبه است! شاید در نگاه اول طیف ۲+۱ خیال آن را در سر می پرورانند که با حاشیه سازی و شکایت علیه شهردار و ایجاد بحث در خصوص خانه محل سکونت وی، می توانند برنده این بازی باشند. اما فارغ از اینکه چنین موضوعی رخ نخواهد داد. باید به این مسئله نیز دقت کرد که در صورت وقوع چنین اتفاقی چه بر سر همان طیف ۲+۱ خواهد آمد؟!

نگاهی به سقف آرزوهای طیف ۲+۱

حالا در نظر گرفته ایم که طیف ۲+۱ پیروز این ماجرا بوده اند و به فرض محال توانسته اند انفصال از خدمت شهردار رشت را اخذ کنند! فردای پس از انفصال از خدمت حاج محمدی چه خواهد شد؟! هیچ! یک جمع ۳ نفره در مقابل ۶+۲ عضو شورا و چشم در چشم حداقل ۶۸۰ هزار نفر جمعیت متوسط شهر رشت. آیا این سه نفر می توانند پاسخی به دوران حضورشان در شورای پنجم بدهند؟! آیا آنها می توانند بگویند نصرتی چگونه از رشت فراری شد؟! آیا می توانند بگویند که رشت چگونه یازده ماه بدون شهردار ماند؟! آیا آنها می توانند بگویند چگونه یک ماه پس از آغاز بکارحاج محمدی در رشت جلسات جدی شبانه برای “کله” کردن او آغاز شد؟!

۲+۱ قطعاً فردای آن روز خیالی هیچ دستاوردی نخواهند داشت. زیرا مردم شهر رشت هوشیار تر از آن هستند که اجازه بدهند چند نفر با سرنوشت شهرشان بازی کنند. از سوی دیگر هر اتفاقی که رخ بدهد بازهم این ۳ نفر در اقلیت هستند و طیف ۶ نفره و یا ۶+۲ نفره مستحکم تر از قبل خواهند شد و باز هم شهردار بعدی رشت انتخاب آنها خواهد بود.

ریزش شدید رای در انتخابات شورای ششم

آنهایی که اتفاقات شورای پنجم را دنبال می کنند قطعاً به گوش آنهایی که نمیدانند اعضای شورای شهرشان چه کسانی هستند قطعاً خواهند گفت برخی چه بلایی بر سر این شهر آورده اند و وقتی که یک شهردار پس از یازده ماه بلاتکلیفی کارش را در شهر رشت آغاز کرد، آنها بخاطر منفع شخصی خود و جابجایی چند مدیر دستنشانه خودشان چگونه برای یک دستمال، قیصریه را به آتش طمع خود کشیده اند.

این موضوع قطعاً خود را در ریزش جدی آرای انتخابات آتی شورا برای این دست از اعضای شورا نشان خواهد داد و مردم در سایر انتخابات ها هم به بررسی عملکرد این اعضای شورا نگاه خواهند کرد و تصمیمی معقول و درست می گیرند.

رشت پس از حاج محمدی چگونه است؟!

اگر کسی بگوید که با برهم زدن ثبات و آرامش در شهر میخواهد به رشت خدمت کند قطعاً به او شک کنید. رشت امروز نیازمند آرامش و ثبات مدیریتی است. این شهر مظلوم طی سال های اخیر آنقدر زخم خورده است که دیگر یارای ایجاد آشوبی جدید را نداشته باشد.

اگرچه طرح فتنه مخالفین حاج محمدی قطعاً با شکست مواجه می شود، اما باید به این نکته توجه کرد که رشت به هیچ عنوان توانایی تحمل آشوبی جدید را ندارد و برخی از افراد به دنبال ایجاد هرج و مرج برای استفاده و یا سوءاستفاده از شرایط بلاتکلیفی هستند. موضوعاتی که البته مراجع نظارتی در آنها دقت نظر جدی داشته و خواهد داشت.

حاج محمدی می ماند و ثبات و آرامش به رشت باز می گردد/ این خط و این نشان!

شکی نیست این شرایط ویژه برای ناصر حاج محمدی خیلی زود طی خواهد شد. اما آنچه که باید به آن توجه کرد، آب بندی و یک تمرین جدی برای مقابله با مشکلات آتی است! شاید حاج محمدی به این دوران سخت برای رسیدن به آمادگی لازم در روزهای آتی نیاز داشت و حالا این فرصت برایش ایجاد شده تا پاسخ حواشی را با کار کردن بدهد. قطعاً هرچقدر حواشی بیشتر باشد، پاسخ او بیشتر و در نتیجه عملکردش مثبت تر خواهد بود و این موضوع باعث افزایش محبوبیت او در رشت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار