تابناک / ال گیلانو با برد قوهای سپید انزلی به پایان رسید که در پایان با حواشی و زد و خورد بین هوادران تو تیم همراه بود.
کد خبر: ۷۹۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 06 November 2019
 
نفرت، کُری، انتقام؛ این چرخه بی پایان است + عکس

 

تابناک / ال گیلانو با برد قوهای سپید انزلی به پایان رسید که در پایان با حواشی و زد و خورد بین هوادران تو تیم همراه بود.

 

روز گذشته و از هفته یازدهم لیگ یک، دو تیم ملوان و سپیدرود در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم رفتند که شاگردان احمدزاده پیروز میدان شدند.

جدال این دو تیم قدیمی و ریشه دار فوتبال کشورمان به ال "گیلانو" و "گیل کلاسیک" معروف است، رقابتی که در آن دوستی دیده نمی شود،‌ بخاطر یکسری مسائلی‌ که بین این دو شهر به دور از زمین فوتبال وجود دارد.

هر بازی که بین قوهای انزلیچی و سپیدرودی‌های خروشان می خواهد برگزار شود، بخاطر حساسیت های موجود، بیشتر با کری و جنگ برگزار می شود. مهم نیست بازی در چه سطحی باشد، مهم این است که تیم مقابل نباید مقابل دشمن دیرینه شکست بخورد.

روز گذشته که این دو تیم از هفته یازدهم لیگ یک در تختی انزلی به مصاف هم رفتند، قبل از آغاز بازی با تدابیر لیدرهای سپیدرودی و ملوانی محمد علی زیتون لیدر قدیمی ملوان و پژمان نوری به سمت جایگاه هواداران متعصب سپیدرود آمدند و با صحبت هایی خواستار این شدند که به حواشی دامن زده نشود و فقط تیم خود را تشویق کنند.

الحق و النصاف همین اتفاق هم از سمت رشتی ها افتاد، اما انزلیچی ها در طول بازی بارها و بارها به تیم رقیب و هوادارانش توهین می کردند و با وجود اینکه این بازی حیاتی را از رقیب میانه جدولی بردند و سر و سامانی به اوضاع خود در ته جدول دادند، اما باز هم دست از حواشی برنداشتند.

بیرون ورزشگاه درحالی که هواداران سپیدرود از باخت تیمشان ناراحت بودند و برای بازگشت به شهر خودشان به داخل اتوبوس می رفتند، هواداران ملوان که از برد سرمست بودند، با سنگ به اتوبوس هواداران رشتی حمله ور شدند و آنجا را با میدان جنگ تبدیل کرده بودند.

این حمله باعث شکسته شدن شیشه های اتوبوس هواداران قرمز پوش شد و حتی به ابروی یکی از آن ها هم آسیب جدی وارد کرد و حتی ابروی این هوادار به شکل عجیبی شکافت.

اتفاقی که شب گذشته رخ داد، نفرت و کری که بین این دو کلانشهر استان گیلان وجود دارد را به خوبی نمایان کرد و هیچ بعید نیست که در بازی برگشت، رشتی ها این عمل زشت را تلافی کنند.

ملوانی ها که تا قبل از این بازی با دو امتیاز در اتنهای جدول لیگ یک قرار داشتند و حتی با مشکلات مالی شدیدی رو به رو هستند، در این بازی حیثیتی تمام الان خود را به کار گرفته بودند. انگار که در فینال دارند مسابقه می دهند. آن ها با این برد ۵ امتیازی شدند و یک رده بالا آمدند و در جایگاه هفدهم ایستادند.

این تیم حتی چندین بار با آستانه فروپاشی هم پیش رفت و هر بار هم به دلیل مشکلات زیاد و عدم توجه مسئولان گیلان، محمد احمدزاده از سمت سرمربی گری ملوان استعفا می دهد، اما در چند هفته گذشته بزرگان ملوان اعمم از پژمان نوری و مازیار زارع با هزینه شخصی خودشان تیم را اداره می کنند تا دلخوشی انزلیچی ها نابود نشود.

از آن طرف هم سپیدرود که در رده نهم قرار دارد، با برد دیروز می توانست تا ششم بالا بیاید و به جمع مدعیان نزدیک شود که نشد. آن ها هم مثل سایر تیم های گیلانی با مشکلات مالی شدیدی دست به گریبان هستند.

چندین مربی و مالک عوض کردند، اما باز هم مشکلات سرجایش باقی است. ولی بخاطر دلخوشی هواداران خود جنگیدن ادامه می دهد تا شاید یک اتفاق خوب و یک توجه باعث شود این مشکلات به پایان برسد.

قطعا حضور مقتدرانه‌ی‌ تیم های شمالی با ریشه و با اصالت با آن طرفداران پرشور و متعصب مانند سپیدرود و داماش و ملوان و چوکا تالش در لیگ برتر یا لیگ یک فوتبال می تواند شور و انگیزه خاصی به فوتبال کشورمان اضافه کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار