پرسپولیس با پنالتی دقایق پایانی برابر ماشین‌سازی می‌توانست به سومین پیروزی پیاپی‌اش درست پیدا کند و سر به طاق آسمان بزند، اما رفتار عجیب علی علیپور، همه چیز را زیر و رو کرد. این پنالتی هدر رفته اما پیامدهای ناگوار زیادی برای پرسپولیس داشت و همچنان خواهد داشت.
کد خبر: ۷۹۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 02 November 2019

پرسپولیس با پنالتی دقایق پایانی برابر ماشین‌سازی می‌توانست به سومین پیروزی پیاپی‌اش درست پیدا کند و سر به طاق آسمان بزند، اما رفتار عجیب علی علیپور، همه چیز را زیر و رو کرد. این پنالتی هدر رفته اما پیامدهای ناگوار زیادی برای پرسپولیس داشت و همچنان خواهد داشت.

یک- بزرگترین مشکل، خودش را در جدول رده‌بندی نشان می‌دهد. با تصمیم علیپور، پرسپولیس دو امتیاز گرانبهای خانگی را از دست داد؛ امتیازاتی که در لیگ فشرده امسال با حضور شش مدعی، به شدت می‌تواند برای سرخپوشان گران تمام شود. او در فصلی این کار را انجام داد که از مجموع 9 مسابقه برگزار شده، در 8 بازی موفق به گلزنی برای تیمش نشده و حتی با حذف گل‌های او مقابل شاهین بوشهر قعرنشین هم پرسپولیس هر سه امتیاز آن بازی را می‌گرفت. این یعنی بازیکن هیچ اندوخته‌ای نداشته که روی آن قمار کند، اما با وجود شرایط حساس مسابقه و حتی پرهیز دادن علیرضا بیرانوند، تصمیمش را اجرا کرد و یک کابوس واقعی را برای هواداران رقم زد.

دو- بعد از اشتباه علیپور، حالا بار دیگر تیمی که می‌رفت تا پس از تلاطم فراوان در مسیر آرامش قرار بگیرد، بار دیگر آماج انتقادات شدید شده است. دیروز صف پرشماری از پیشکسوتان پرسپولیس برای انتقاد از کالدرون تشکیل شد؛ مصاحبه‌هایی که اگر پنالتی علیپور گل می‌شد، حالا هیچ رد و نشانی از آنها وجود نداشت. به یاد داشته باشید جایگاه برانکو بعد از کسب موفقیت‌های پرشمار، غیرقابل گزند بود و پیشکسوتان غرغرو چاره‌ای جز حمایت از مربی کروات نداشتند، اما کالدرون، تازه‌وارد و طبیعتا آسیب‌پذیر است. در شرایطی که حتی بعد از پیروزی پنج‌گله در بوشهر هم یکی مثل علی پروین از کیفیت بازی پرسپولیس انتقاد می‌کند، طبیعی است که سایر پیشکسوتان قدر هدیه علیپور را بدانند و آن را چاشنی حملات انفجاری علیه سرمربی آرژانتینی کنند.

سه- فرصت‌سوزی آشکار علیپور به علاوه باعث شد فضای آرام استادیوم عوض شود و کنش و واکنش تندی بین هواداران و رسول خطیبی، سرمربی حریف شکل بگیرد؛ آنچه می‌تواند باعث محرومیت هواداران از بازی بعدی و تداوم دومینوی زیان‌های یک پنالتی شود. تراکتورسازی یکی از رقبای اصلی پرسپولیس در مسیر کسب قهرمانی در فصل جاری است و طبیعی بود که مسوولان این تیم و البته ورزش شهر تبریز مانور مفصلی روی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی بدهند. در همین راستا، فدراسیون هم به سرعت به داستان واکنش نشان داده است.

چهار- چیپ علیپور باعث شد جشن قهرمانی قرمزها در سوپرجام فصل گذشته نیز خراب شود و منتقدان بیرونی هم فرصتی فوق‌العاده برای انتقاد، متلک‌پرانی و تسویه‌حساب با سرخپوشان پیدا کنند. نظری جویباری از جمله کسانی بود که ناکامی پرسپولیس را به جشن بی‌شکوه برگزار شده ربط داد و از آن نتایج فلسفی گرفت!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار