شهردار تبریز در حضور رئیس قوه قضائیه عنوان کرد؛
کد خبر: ۷۹۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 02 November 2019

شهردار تبریز گفت: درچندسال اخیر بر اساس تلاش‌های بی‌شائبه دستگاه قضایی استان به‌ویژه ریاست محترم کل دادگستری و دادستان محترم تبریز احکام موثری در جهت حفظ اموال عمومی و استرداد حقوق شهرداری تبریز صورت گرفته که مراتب امتنان و قدردانی خود و مجموعه شهرداری را اعلام می‌دارم.

 ایرج شهین‌باهر در شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: اجرای صحیح قوانین و حمایت‌های بی‌دریغ قضات و پرسنل خدوم دادگستری در جهت انجام وظایف و تکالیف فراوان شهرداری‌ها و صیانت از اموال عمومی، مایه دلگرمی و باعث بهبود خدمات خدمت‌گزاران مردم در شهرداری‌ است.

او با اشاره به گستردگی حوزه عملکرد شهرداری‌ها و ازدیاد پرونده‌های شهرداری، از رئیس قوه قضائیه خواست که با عنایت به بند ۱۳۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۰کشور مبنی بر معافیت شهرداری‌ها از پرداخت هزینه‌های دادرسی، در تدوین قوانین بودجه‌ سال‌های آتی، به صراحت معافیت شهرداری‌ها تدوین و ابلاغ شود.

 شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عدم رعایت مقررات قانونی شهرک‌سازی را یکی از معضلات کلان‌شهر تبریز خواند و افزود: عدم احداث سرانه‌ها و کاربری‌های عمومی توسط شهرک‌سازها باعث طرح دعاوی متعدد کیفری و حقوقی در برخی از شهرک‌های جدید الاحداث در حومه تبریز شده است.

 او با قدردانی از رئیس کل دادگستری استان بابت پیگیری این مسئله، افزود: از رئیس محترم قوه قضائیه خواهشمندیم دستورات لازم در جهت الزام شهرک‌سازها به انجام تکالیف قانونی صادر و تشکیل هیئت قضایی ویژه یا تخصیص شعب ویژه درمورد پرونده‌های مربوط به شهرک‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

 ایرج شهین‌باهر همچنین از عالی‌ترین مقام قضائی کشور خواست که جهت رسیدگی به موضوعات تملک اراضی و املاک، شعب قضایی ویژه تخصیص یافته و از تجربیات قضات متخصص و متبحر در این‌زمینه بهره‌گیری شود.

 شهردار تبریز عدم شناسایی مامورین شهرداری به عنوان ضابط قضایی در موضوع ماده صد را مانع انجام این وظیفه خطیر و جلوگیری از تخلفات ساختمانی دانست و گفت: با توجه به لایحه اخیر پیشنهادی اصلاحیه ماده صد، از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا دارد حمایت‌های قانونی و قضایی کافی از مامورین شهرداری به عمل آید.

او در پایان خطاب به آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: با توجه به تاکید حضرتعالی مبنی بر استفاده از احکام جایگزین حبس، قضات محترم می‌توانند در موضوع درختکاری و توسعه فضای سبز وخدمات شهری رای صادر نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار