کد خبر: ۷۹۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 31 October 2019

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هاضمه نظام اسلامی فسادناپذیر است، تأکید کرد که ملامت‌ها، اتهام‌زنی‌ها و دوقطبی‌سازی‌ها باعث نخواهد شد که میدان مبارزه با فساد را خالی کنیم.

 

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه سخن و هدف شهیدان همواره برای مردم و بویژه مسئولان باید نصب‌العین باشد، خون شهدا را متصل به ثارالله دانست و با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین اظهار کرد: اباعبدالله (ع) خون خود را داد تا جامعه را از جهل برهاند و به آن قدرت تحلیل، تدبر و تعقل دهد. امروز نیز به برکت خون شهیدان از جامعه ما جهل‌زدایی شده است منتها با جاهلیت مدرنی مواجهیم که «ایسم» دارد، مجهز به فناوری است، قدرت رسانه‌ای به دنبال دارد و قدرت‌های بزرگ آن را حمایت می‌کنند. بحمدالله دست تفوق و برتری در مقابل این جاهلیت مدرن نیز از آن جبهه انقلاب بوده و همه اینها به برکت خون شهیدان به دست آمده است.


آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امکان ندارد آثار این خون‌ها منتفی شود، افزود: ممکن است ناملایماتی پیش بیاید اما ماندگاری ندارد. قرار واقعی عالم هستی بر حق است و باطل، فساد و تبعیض در هاضمه نظام اسلامی جای نمی‌گیرد. هاضمه نظام اسلامی فسادناپذیر است و یقین بدانید جریان فساد در مجموعه نظام اسلامی امری ناخوشایند برای همگان است.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در گام دوم انقلاب آینده‌ای بسیار روشن و امیدوارکننده پیش‌ رو‌ داریم، اظهار کرد: یقین داریم جریانی که امروز دلسوزان کشور را رنج می‌دهد، فساد اداری، تبعیض و بی‌عدالتی است که ان‌شاءالله با دست توانای رهبری معظم انقلاب و پرچمی که ایشان برافراشته‌اند و سربازی امثال بنده و دوستداران نظام، به لطف خدا به آن خاتمه داده خواهد شد.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جریان انقلاب، جریان عدالت‌خواهی، حق‌خواهی و حفظ ارزش‌هاست که راه خود را با قوت طی خواهد کرد، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه دانشمندان و فرهیختگان کشور تأکید کرد و با اشاره به تأکیدات و حمایت‌های مقام معظم رهبری از فعالیت‌های دانش‌بنیان گفت: حمایت از نخبگان و میدان‌دادن به جوانان همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ لذا جوانان و فعالان حوزه‌های دانش‌بنیان باید با قوت کار خود را به پیش ببرند و مراکز تولیدی نیز لحظه‌ای با وقفه فعالیت مواجه نشوند. اگر به هر دلیل مشکلاتی هم وجود داشته باشد، دستگاه قضایی وارد خواهد شد تا هم با فساد برخورد کند و هم از وقفه در کار صنعتگران و صاحبان سرمایه جلوگیری به عمل آورد.

 

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی، روانی، اطلاعاتی و رسانه‌ای بی‌رحمانه ای به سر می‌بریم که دشمن  هر کاری از دستش آمده انجام داده و هر کاری که نکرده یعنی نمی‌توانسته انجام دهد زیرا مردمانی مصمم، پا به کار، مخلص و متدین داریم و دشمنان می‌دانند که نمی‌توانند با این مردم مواجه شوند.

 

آیت‌الله رئیسی افزود: امروز به تفکر انقلابی در هر بخش و دستگاهی نیاز داریم؛ تفکری که با «نه» شروع نکند بلکه با «می‌توانیم» قدم در راه بگذارد. البته برخی مشکلات وجود دارد که باید با همت خود آنها را رفع کنیم. راهکار رفع مشکلات نیز در دست توانای مردم است و اینکه بیگانگان از کار ما گره بگشایند، تفکری غلط و اشتباه است. هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور نداریم لیکن باید بدانیم گره‌گشایی از مشکلات در دست توانای ملت ایران است.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فضای کشور امروز فضای مقاومت و ایستادگی است، تصریح کرد: چهل سال است که امامین انقلاب همواره اعلام کرده‌اند با همه کشورها و ملتها تعامل داریم اما در مقابل کسانی که بنای دشمنی با ملت ایران داشته باشند، فعالانه ایستادگی خواهیم کرد. لذا اساس راهبرد جمهوری اسلامی، تعامل با کشورها و ملتهاست و این کاملا روشن و شفاف است. همچنین راهبرد جمهوری اسلامی آن است که اجازه داده نشود فساد در هیچ کجا لانه کند چون این نظام براساس پاکی و طهارت است.

 

آیت‌الله رئیسی افزود: اگر کسی دچار لغزش شد، باید با عدالت، قوت و انصاف برخورد عبرت‌آموز شود تا همه بدانند هزینه فساد، روابط ناسالم، درآمد نامشروع و دست‌اندازی به بیت‌المال، هزینه سنگینی است و اینطور نیست که با دوقطبی‌سازی، ایجاد فضای سیاسی و جناحی، اتهام‌زنی و ملامت‌ها میدان مبارزه را خالی کنیم.

 

رئیس قوه قضاییه در پایان، مبارزه با فساد را خواست مردم و همه دلدادگان به نظام دانست و گفت: این امر فقط به قوه قضاییه اختصاص ندارد بلکه هر کس در هر جایگاهی باید نسبت به فساد حساس باشد و ما همه قوا، رسانه‌ها و مسئولان را در این مسیر در کنار خود و در مقابل قانون‌شکنان می‌دانیم.

 

براساس این گزارش، در ابتدای این دیدار جمعی از نمایندگان خانواده‌های شهدا و سایر اقشار به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی، منسوبان شهدا را مایه فخر و مباهات و مروج فرهنگ حفظ ارزش‌ها دانست و تصریح کرد: وجه اشتراک وصیتنامه همه شهدا، حرکت برای خدا و اجرای امر جانشین امام زمان (عج)، حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب و صیانت از دین است و همه آنان از ما خواسته‌اند امام و مقتدای انقلاب و نظام را تنها نگذاریم و اجازه ندهیم دستاورد خون شهدا پایمال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :