تاج به خوبی می‌داند که فوتبال گیلان نیازمند افکار و ایده‌های تازه است و در هیأت فوتبالی که هنوز استفاده از کامپیوتر یک معماست، چگونه می‌توان به آینده و ایده فکر کرد؟‌!
کد خبر: ۷۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 31 October 2019

تابناک / انتخابات هیأت فوتبال گیلان صبح روز یکشنبه (که احتمال تعویق آن وجود دارد) در رشت برگزار می‌شود؛ انتخاباتی که می‌تواند در سرنوشت ۴ سال آینده فوتبال گیلان تأثیرات بسیاری داشته باشد.
در ۸ سال گذشته که فوتبال گیلان با بحران‌های بزرگی مواجه بوده، قربانعلی الماسخاله ریاست هیأت فوتبال گیلان را بر عهده داشت. او ۸ سال بر صندلی ریاست هیأت فوتبال نشست و در این سال‌ها اگر فوتبال گیلان را مرور کنیم، با حکایت‌های تلخ بسیاری مواجه می‌شویم. از نابودی و انتقال امتیاز داماش در دوران مدیریت عابدینی تا واگذاری‌های پی در پی امتیاز باشگاه سپیدرود که در اغلب موارد هیأت فوتبال متولی این واگذاری‌ها بود و حتی در مقطعی طولانی مالکیت باشگاه سپیدرود در اقدامی عجیب به نایب‌رئیس همین هیأت واگذار شد. هیأت فوتبال همیشه در سرنوشت باشگاه‌های رشت نقش ایفا کرد و ثمره‌اش امروز روشن است. داماش و سپیدرود غرق در بحران مدیریت و مالکیت و اقتصاد راهی برای نجات از این بحران‌ها پیدا نمی‌کنند.
ورزشگاه عضدی رشت که ساختمان هیأت فوتبال نیز در آن واقع شده، فروریخته و برای بازسازی‌اش هنوز قدم مؤثری برداشته نشده. ورزشگاه سردار جنگل رشت نیز کیفیت بسیار نازلی دارد و هیأت فوتبال اگرچه مالک این ورزشگاه‌ها نیست و بودجه مستقیمی برای بازسازی آنها ندارد اما هرگز قدم مؤثری در مسیر نوسازی ورزشگاه‌های شهر رشت برنداشته. باشگاه ملوان انزلی و ورزشگاه انزلی نیز اوضاع بهتری ندارد. ملوان نیز در بحران‌های مالکیت و مدیریت و اقتصاد غرق شده و ورزشگاه خانگی‌اش هرگز در شأن یک تیم به بزرگی ملوان نیست. هیأت فوتبال گیلان هرگز ایده و راهکاری برای اصلاح این وضعیت نداشته و هرگز نتوانسته باشگاه‌ها را در مسیری حرفه‌ای به حرکت درآورد.
اما الماسخاله که ۸ سال ریاست هیأت فوتبال را برعهده داشته، در دوران بازنشستگی همچنان در انتخابات هیأت فوتبال گیلان شرکت کرده. با توجه به ساز و کار عجیب انتخابات هیأت‌ها در ایران که رؤسای هیأت‌های شهرستان‌ها تعداد زیادی از آرای روز انتخابات را در اختیار دارند، احتمالاً به رئیسی رأی می‌دهند که منصوب او هستند. فدراسیون فوتبال این ساز و کار عجیب انتخابات را هرگز اصلاح نمی‌کند، چون انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نیز با روشی مشابه برگزار می‌شود و همیشه می‌تواند به ماندگاری رئیس فدراسیون منجر شود.
در روزهای اخیر نظرسنجی‌های بسیاری را در رسانه‌های محلی گیلان انجام داده‌اند و رئیس فعلی هیأت فوتبال گیلان فقط توسط ۷ درصد از کاربران شرکت‌کننده در این نظرسنجی‌ها رأی مثبت گرفته و در تمام نظرسنجی‌های عمومی دکتر اسماعیل شاد که نامزد انتخابات هیأت گیلان است، صاحب بیشترین آرا شده و الماسخاله با اختلاف عمیقی در نظرسنجی‌های عمومی شکست خورده اما در انتخابات هیأت فوتبال دیدگاه‌های دوستداران فوتبال در آن استان اهمیتی ندارد و کارمندان رئیس پیشین هیأت فوتبال می‌توانند رئیس خود را با آرای خود ابقا کنند و امنیت شغلی خود را در آینده تضمین کنند.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به رشت سفر می‌کند تا انتخابات هیأت فوتبال گیلان برگزار شود. تاج به خوبی می‌داند که در واگذاری‌های بی‌ثمر و پی در پی باشگاه‌های گیلانی چه کسانی چه نقش‌هایی را ایفا کرده‌اند. تاج به خوبی می‌داند که فوتبال گیلان نیازمند افکار و ایده‌های تازه است و در هیأت فوتبالی که هنوز استفاده از کامپیوتر یک معماست، چگونه می‌توان به آینده و ایده فکر کرد؟‌!
قربانعلی الماسخاله، دکتر اسماعیل شاد، امیر فرحسینی و افشین ناظمی کاندیداهای انتخابات هیأت فوتبال گیلان هستند. الماسخاله رئیس ۸ سال اخیر این هیأت است، اسماعیل شاد، مدیرعامل اسبق باشگاه پگاه گیلان بود و مدیریت را در کارخانه‌ها و صنعت گیلان تجربه کرده. امیر فرحسینی مربیگری پایه و معلمی و مدیریت ورزشی در آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد و افشین ناظمی نیز بازیکن قدیمی فوتبال گیلان و مربی فوتبال است که کارمند شهرداری رشت هم بوده و اکنون مدیرعامل باشگاه سپیدرود است.
کاش رؤسای هیأت‌های شهرستان‌های گیلان به مسئولیت اجتماعی خود در این انتخابات آگاه باشند و بدانند که با انتخاب خود چه سرنوشتی را برای فوتبال گیلان رقم می‌زنند. هیأت فوتبال گیلان فقط با ایده و فکر تازه شاید بتواند در خروج فوتبال گیلان از بن‌بست‌های خودساخته نجات پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار