کد خبر: ۷۹۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 23 October 2019
 
کشف ۷۰ قبضه سلاح شکاری در گیلان/ پایش‌ها شدت می یابد

 

تابناک / رشت- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به کشف و ضبط ۷۰ قبضه سلاح شکاری از شکارچیان متخلف، گفت: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان پایش‌ها از تالاب و آبگیرهای گیلان شدت می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان اکبری‌پور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، اظهار کرد: در دو هفته گذشته ۷۰ قبضه سلاح شکاری از شکارچیان متخلف در استان گیلان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه ۱۲ قبضه از این سلاح‌ها قاچاق بوده است، افزود: هرساله شاهد مهاجرت هزاران پرنده از اروپایی شمالی و سیبری به تالاب‌ها و آبگیرهای استان گیلان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز صدور پروانه شکار در استان گیلان، تصریح کرد: به رغم صدور پروانه شکار، گشت‌های محیط‌بانی در سطح تالاب‌ها و آبگیرهای استان گیلان انجام می شود و با شکارچیان متخلف نیز برخورد خواهد شد.

اکبری‌پور با بیان اینکه در هر شهرستان یک گروه چهار نفر و یک گروه پشتیبان به صورت شبانه روزی تالاب‌ها و آبگیرهای استان گیلان را پایش می کنند، افزود: گشت‌ها تا پایان اسفند و زمان بازگشت پرندگان مهاجر ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار