نائب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:
حمید علوی گفت: بسیاری از مشکلات کنونی بخش صنعت و تولید استان ارتباطی با تحریم و فشار‌های خارجی ندارد.
کد خبر: ۷۸۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 20 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: حمید علوی نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی در استان سمنان ریشه داخلی دارد و تحریم‌ها تنها در تشدید چالش‌ها موثر بوده است.

او افزود: کاغذبازی‌های اداری و دغدغه نداشتن دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات بخش صنعت و معدن برای تولیدکنندگان کلافه‌کننده شده است و باید قوانین کاذب و مخل تولید در کشور برچیده شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: بسیاری از مشکلات واحد‌های صنعتی در استان و کشور از نقص در قوانین نشات می‌گیرد که باید این رویه‌های معمول و غیرکارشناسی هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

علوی اضافه کرد: اگر زمانی که فشار‌های خارجی و تحریم در کشور شدت نداشت اقدام‌های موثر برای نوسازی ماشین آلات خط تولید و بهره‌وری تولید محصول اجرا می‌شد، تاثیر فشار‌های خارجی کنونی به مراتب کمتر می‌شد.

او ادامه داد: صنعت قلب تپنده اقتصاد کشور است و نباید با بی تفاوتی نسبت به مشکلات تولیدکنندگان، انگیزه تولید و توسعه اقتصادی در کشور کاهش یابد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: رفع مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان باید در اولویت کاری صنعتگران قرار گیرد و با همدلی و مشارکت دولت و بخش خصوصی می‌توان برای توسعه کشور گام برداشت.

براساس آمار خانه صنعت و معدن سمنان ۵۰ تا ۶۰ درصد از واحد‌های صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط این استان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار