کد خبر: ۷۸۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 14 October 2019

تابناک / جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حواشی همراه بود.صحن علنی امروز در زمان بررسی گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره رد طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۲۰۶ آیین‌نامه داخلی مجلس برای مدتی نظم خود را از دست داد.

 

در حالی که پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در غیاب لاریجانی اداره جلسه را بر عهده داشت تعدادی از نمایندگان استان‌های شمالی به جایگاه هیئت رئیسه رفته و در پشت سر پزشکیان ایستادند و شروع به صحبت با او کردند.

به تدریج بر تعداد نمایندگان استان‌های شمالی گیلان و مازندران افزوده شد و آنها با گرفتن پلاکارت‌هایی که شعار‌هایی بر روی آن نوشته شده بود در جایگاه هیئت رئیس تجمع کردند.

بر روی این پلاکارت‌ها شعار‌هایی همچون «نه ملت به انتقال آب دریای خزر»، «استیضاح وزیر نیرو فوری»، «مردم اجازه نابودی دریای خزر را نمی‌دهند»، «انتقال آب دریای خزر»، «نابودی محیط زیست»، «بلای زاینده رود و ارومیه را بر دریاچه خزر تکرار نکنیم»، در دست داشتند.

اعتراض و تجمع نمایندگان به اظهارات عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه قرار است آب دریای خزر به استان سمنان انتقال داده شود،انجام شد.

تجمع و سر و صدای نمایندگان استان‌های شمالی برای دقایقی جلسه را از نظم خود خارج کرد و این موضوع موجب عصبانیت پزشکیان شد، نایب رئیسه جلسه با عصبانیت فریاد زد که نمایندگان مازندران تخلف می‌کنند؛ بنشینید سر جایتان، بنشینید و این موضوع را پیگیری کنید.

در حالی که تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مانند وکیلی تلاش می‌کردند تا این نمایندگان را از قسمت جایگاه به پایین پله‌ها هدایت کنند، برخی نمایندگان شهر‌های جنوبی مانند خادمی هم با پلاکارتی در دست به نمایندگان شمالی ملحق شد.

نمایندگان با هدایت اعضای هیئت رئیسه کم کم به پایین از جایگاه هدایت شدند، اما آنها همچنان پلاکارت‌های خود را در دست داشته و در صحن علنی و در مقابل جایگاه باز هم برای دقایقی ایستادند که برخی از نمایندگان مانند جمالی، نوبندگانی تلاش می‌کرد تا آنها را به سمت صندلی‌های خود هدایت کند که در این میان پزشکیان رئیس جلسه بار‌ها برای برقراری نظم جلسه به آن‌ها تذکر می‌داد.

اما تعدادی از نمایندگان مانند احمدی لاشکی در مقابل جایگاه خبرنگاران حاضر شده تا عکاسان از پلاکارت‌های آنها عکس بگیرند که خادمی هم با نوشتن نام رودخانه کارون در کنار آنها ایستاد تا از این منطقه هم حمایت کند.

این ماجرا با هدایت نمایندگان دیگر و تذکر پزشکیان به پایان رسید و نمایندگان بار دیگر وارد دستور کار شده و به کار خود ادامه دادند.

پیش از این هم یک بار دیگر نمایندگان استان‌های شمالی بعد از سخنرانی رئیس جمهور درباره اینکه می‌خواهد آب دریای خزر را به استان سمنان انتقال دهد در مجلس اعتراض شدید کرده بودند و برای ساعاتی جلسه را از نظم خود خارج کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار